Concept of customer satisfaction within the structural equation modeling - measurement part
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00088479" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00088479 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mts-conference.euke.sk/wp-content/uploads/Zbornik_MTS_2016.pdf" target="_blank" >http://mts-conference.euke.sk/wp-content/uploads/Zbornik_MTS_2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Concept of customer satisfaction within the structural equation modeling - measurement part
Popis výsledku v původním jazyce
The subject of the article is an evaluation of a measurement model as a part of research into customer satisfaction. First, based on the literature, latent factors of customer satisfaction were identified, and then observable manifest variables were designed, by means of which it would be possible to measure these latent factors. The selected variables were then transferred to questions in a questionnaire, and the answers of respondents (customers of randomly selected food businesses) were used to assess the suitability of the proposed observable variables in measuring the factors of satisfaction. It was shown that the questions designed are good representatives of latent factors of satisfaction and constitute an appropriate basis for structural models of customer satisfaction.
Název v anglickém jazyce
Concept of customer satisfaction within the structural equation modeling - measurement part
Popis výsledku anglicky
The subject of the article is an evaluation of a measurement model as a part of research into customer satisfaction. First, based on the literature, latent factors of customer satisfaction were identified, and then observable manifest variables were designed, by means of which it would be possible to measure these latent factors. The selected variables were then transferred to questions in a questionnaire, and the answers of respondents (customers of randomly selected food businesses) were used to assess the suitability of the proposed observable variables in measuring the factors of satisfaction. It was shown that the questions designed are good representatives of latent factors of satisfaction and constitute an appropriate basis for structural models of customer satisfaction.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-16260S" target="_blank" >GA16-16260S: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Marketing Management, Trade, Financial and Social Aspects of Business Conference Proceedings of the 4th International Scientific Conference
ISBN
9788022542937
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
231-237
Název nakladatele
University of Economics in Bratislava Faculty of Business Economics with seat in Košice
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
20. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—