Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Concept of customer satisfaction within the structural equation modeling - measurement part

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00088479" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00088479 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://mts-conference.euke.sk/wp-content/uploads/Zbornik_MTS_2016.pdf" target="_blank" >http://mts-conference.euke.sk/wp-content/uploads/Zbornik_MTS_2016.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Concept of customer satisfaction within the structural equation modeling - measurement part

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The subject of the article is an evaluation of a measurement model as a part of research into customer satisfaction. First, based on the literature, latent factors of customer satisfaction were identified, and then observable manifest variables were designed, by means of which it would be possible to measure these latent factors. The selected variables were then transferred to questions in a questionnaire, and the answers of respondents (customers of randomly selected food businesses) were used to assess the suitability of the proposed observable variables in measuring the factors of satisfaction. It was shown that the questions designed are good representatives of latent factors of satisfaction and constitute an appropriate basis for structural models of customer satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Concept of customer satisfaction within the structural equation modeling - measurement part

  • Popis výsledku anglicky

    The subject of the article is an evaluation of a measurement model as a part of research into customer satisfaction. First, based on the literature, latent factors of customer satisfaction were identified, and then observable manifest variables were designed, by means of which it would be possible to measure these latent factors. The selected variables were then transferred to questions in a questionnaire, and the answers of respondents (customers of randomly selected food businesses) were used to assess the suitability of the proposed observable variables in measuring the factors of satisfaction. It was shown that the questions designed are good representatives of latent factors of satisfaction and constitute an appropriate basis for structural models of customer satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-16260S" target="_blank" >GA16-16260S: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing Management, Trade, Financial and Social Aspects of Business Conference Proceedings of the 4th International Scientific Conference

  • ISBN

    9788022542937

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    231-237

  • Název nakladatele

    University of Economics in Bratislava Faculty of Business Economics with seat in Košice

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    20. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku