Assessing performance of Czech public transport companies with two-stage DEA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00089088" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00089088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.1.4082.9202" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.1.4082.9202</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13140/RG.2.1.4082.9202" target="_blank" >10.13140/RG.2.1.4082.9202</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Assessing performance of Czech public transport companies with two-stage DEA
Popis výsledku v původním jazyce
We analyze the performance of public transport companies in 19 Czech cities by Network Data Envelopment Analysis using two-stage approach. Network DEA models are often used for unstorable commodities, where technical efficiency is evaluated in the first stage (transformation of inputs into production) and service effectiveness is evaluated in the second stage (transformation of production into consumption). The unstorable feature of transportation service is obvious, the unocuppied seats in the vehicle's past journey cannot be sold in the future. So in order to capture the overall performance of the transit company it is necessary to treat the commonly used performance indicators such asvehiclekilometersorseatkilometersasanintermediatemeasureonly.Bymeansof two-stagemodelweidentified one company (Public Transport Company of Liberec) as overall effective. We also derived recommendations for other companies using frontier projections.
Název v anglickém jazyce
Assessing performance of Czech public transport companies with two-stage DEA
Popis výsledku anglicky
We analyze the performance of public transport companies in 19 Czech cities by Network Data Envelopment Analysis using two-stage approach. Network DEA models are often used for unstorable commodities, where technical efficiency is evaluated in the first stage (transformation of inputs into production) and service effectiveness is evaluated in the second stage (transformation of production into consumption). The unstorable feature of transportation service is obvious, the unocuppied seats in the vehicle's past journey cannot be sold in the future. So in order to capture the overall performance of the transit company it is necessary to treat the commonly used performance indicators such asvehiclekilometersorseatkilometersasanintermediatemeasureonly.Bymeansof two-stagemodelweidentified one company (Public Transport Company of Liberec) as overall effective. We also derived recommendations for other companies using frontier projections.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Data Envelopment Analysis and its Applications: Proceedings of the 13th International Conference of DEA
ISBN
9781854494979
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
19-24
Název nakladatele
neuveden
Místo vydání
Braunschweig
Místo konání akce
Braunschweig
Datum konání akce
24. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—