Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE IN THE CZECH REPUBLIC: RESEARCH INTO FACTORS AND COMPARISON OF SELECTED GROUPS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00089643" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00089643 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE IN THE CZECH REPUBLIC: RESEARCH INTO FACTORS AND COMPARISON OF SELECTED GROUPS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the submitted article is to provide information concerning the research whose target is to find out whether exist some gaps between different groups of people in the Czech Republic in terms of financial literacy, especially comparison of financial literacy for males and females and comparison of rural and urban population. The target audience are people at the age between 18 and 30 years whose permanent residence is in the Czech Republic. Besides comparison of particular groups, another target is to analyse predictors of financial literacy. The research is based on a questionnaire which consists of two parts - the first is focused on demographic information about respondents, while the second one consists of questions testing respondent’s financial literacy. The tested areas are personal finance, interest rates, inflation, bank products, macroeconomic indicators and other related fields. The used methods are descriptive statistics, t-tests and linear regression.

  • Název v anglickém jazyce

    FINANCIAL LITERACY OF YOUNG PEOPLE IN THE CZECH REPUBLIC: RESEARCH INTO FACTORS AND COMPARISON OF SELECTED GROUPS

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the submitted article is to provide information concerning the research whose target is to find out whether exist some gaps between different groups of people in the Czech Republic in terms of financial literacy, especially comparison of financial literacy for males and females and comparison of rural and urban population. The target audience are people at the age between 18 and 30 years whose permanent residence is in the Czech Republic. Besides comparison of particular groups, another target is to analyse predictors of financial literacy. The research is based on a questionnaire which consists of two parts - the first is focused on demographic information about respondents, while the second one consists of questions testing respondent’s financial literacy. The tested areas are personal finance, interest rates, inflation, bank products, macroeconomic indicators and other related fields. The used methods are descriptive statistics, t-tests and linear regression.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICISSS 2016 (Oxford) Conference Proceedings: International Conference on Interdisciplinary Social Science Studies

  • ISBN

    9781911185024

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    72-78

  • Název nakladatele

    FLE Learning Ltd

  • Místo vydání

    Oxford

  • Místo konání akce

    Oxford

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku