Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial literacy in the teaching of CULS students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F13%3A60573" target="_blank" >RIV/60460709:41110/13:60573 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial literacy in the teaching of CULS students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the research in the area of pedagogy and financial literacy whose target group of respondent are young people, in particular students of economics oriented university in the CR. The topic of the paper is the identification of weak spots of the researched cohort of students in order to enrich university courses. The teaching of financial knowledge is an area which from the point of view of the development and young people?s socioeconomic assertion belongs among key and at the same time weak spots in the present-day global society. A questionnaire on financial literacy distinguishing between general questions about respondents? habits and knowledge-based questions was used for data collection. The obtained data were statistically analysed using contingency tables and ?2 test. The interpretation of the results was used in real teaching. The objective of the paper is the analysis of the cohort of young people studying at the university from the viewpoint of financial k

  • Název v anglickém jazyce

    Financial literacy in the teaching of CULS students

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the research in the area of pedagogy and financial literacy whose target group of respondent are young people, in particular students of economics oriented university in the CR. The topic of the paper is the identification of weak spots of the researched cohort of students in order to enrich university courses. The teaching of financial knowledge is an area which from the point of view of the development and young people?s socioeconomic assertion belongs among key and at the same time weak spots in the present-day global society. A questionnaire on financial literacy distinguishing between general questions about respondents? habits and knowledge-based questions was used for data collection. The obtained data were statistically analysed using contingency tables and ?2 test. The interpretation of the results was used in real teaching. The objective of the paper is the analysis of the cohort of young people studying at the university from the viewpoint of financial k

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education, 10th International Conference

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    24-31

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku