Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategy Variable in Subsidiary Research – the Case of Miles and Snow Typology

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00090786" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00090786 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategy Variable in Subsidiary Research – the Case of Miles and Snow Typology

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The multinational subsidiary offers a unique context for studying company strategy, but, to date, current literature lacks a coherent approach. Subsidiary strategy is often studied from the headquarters' perspective. Frameworks applied to subsidiaries might be inappropriate, not reflecting the specifics of a MNE subsidiary. This can subsequently affect results of the research and our understanding of subsidiary strategy. Despite enormous development of subsidiary strategy research in the past few decades, there is very little guidance for researchers and managers. This article responds to this challenge by examining the operationalisation of strategy variable in subsidiary management research. A qualitative research among 46 subsidiary managers was conducted, using Miles and Snow strategy typology and a self-typing approach. Results show that the use of the existing operationalisation of strategy variable for subsidiaries is not without shortcomings.

  • Název v anglickém jazyce

    Strategy Variable in Subsidiary Research – the Case of Miles and Snow Typology

  • Popis výsledku anglicky

    The multinational subsidiary offers a unique context for studying company strategy, but, to date, current literature lacks a coherent approach. Subsidiary strategy is often studied from the headquarters' perspective. Frameworks applied to subsidiaries might be inappropriate, not reflecting the specifics of a MNE subsidiary. This can subsequently affect results of the research and our understanding of subsidiary strategy. Despite enormous development of subsidiary strategy research in the past few decades, there is very little guidance for researchers and managers. This article responds to this challenge by examining the operationalisation of strategy variable in subsidiary management research. A qualitative research among 46 subsidiary managers was conducted, using Miles and Snow strategy typology and a self-typing approach. Results show that the use of the existing operationalisation of strategy variable for subsidiaries is not without shortcomings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th European Conference on Research Methodology for Business and Management Studies

  • ISBN

    9781910810941

  • ISSN

    2049-0968

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    349-358

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading, UK

  • Místo konání akce

    London, UK

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku