The use of nanotechnologies in vehicle engines storing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00097088" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00097088 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/07401.0247ecst" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1149/07401.0247ecst</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/07401.0247ecst" target="_blank" >10.1149/07401.0247ecst</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The use of nanotechnologies in vehicle engines storing
Popis výsledku v původním jazyce
The existing system of protection of a machine group, engines inTATRA 815 vehicles, from corrosion effects is only applicable tovehicles parked indoors; in sea, air, railway and road transportation,individual machine components constituting functional parts of theengine cannot be protected adequately from relative air humiditypossibly inducing degradation processes in a material leading to theoccurrence of corrosion. In the paper, a scientific method of multicriteriaevaluation of variants is employed, using Saaty’s method to determinecriteria weights and Metfessel’s method of allocation of 100 points, tomake a comparison of the existing method of storage of T3-930-50 typeengine and a newly designed system of engine storage that is applicableindoors as well as outdoors, or possibly during transportation.
Název v anglickém jazyce
The use of nanotechnologies in vehicle engines storing
Popis výsledku anglicky
The existing system of protection of a machine group, engines inTATRA 815 vehicles, from corrosion effects is only applicable tovehicles parked indoors; in sea, air, railway and road transportation,individual machine components constituting functional parts of theengine cannot be protected adequately from relative air humiditypossibly inducing degradation processes in a material leading to theoccurrence of corrosion. In the paper, a scientific method of multicriteriaevaluation of variants is employed, using Saaty’s method to determinecriteria weights and Metfessel’s method of allocation of 100 points, tomake a comparison of the existing method of storage of T3-930-50 typeengine and a newly designed system of engine storage that is applicableindoors as well as outdoors, or possibly during transportation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10405 - Electrochemistry (dry cells, batteries, fuel cells, corrosion metals, electrolysis)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17th International Conference on Advanced Batteries, Accumulators and Fuel Cells, ABAF 2016
ISBN
9781607685395
ISSN
1938-5862
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
247-258
Název nakladatele
Electrochemical Society Inc.
Místo vydání
New Jersey, USA
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—