The Use of Nanotechnologies in Vehicle Engines Storing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F16%3APU139878" target="_blank" >RIV/00216305:26220/16:PU139878 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://iopscience.iop.org/article/10.1149/07401.0247ecst" target="_blank" >https://iopscience.iop.org/article/10.1149/07401.0247ecst</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/07401.0247ecst" target="_blank" >10.1149/07401.0247ecst</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Nanotechnologies in Vehicle Engines Storing
Popis výsledku v původním jazyce
The existing system of protection of a machine group, engines inTATRA 815 vehicles, from corrosion effects is only applicable tovehicles parked indoors; in sea, air, railway and road transportation,individual machine components constituting functional parts of theengine cannot be protected adequately from relative air humiditypossibly inducing degradation processes in a material leading to theoccurrence of corrosion. In the paper, a scientific method of multicriteriaevaluation of variants is employed, using Saaty's method to determinecriteria weights and Metfessel's method of allocation of 100 points, tomake a comparison of the existing method of storage of T3-930-50 typeengine and a newly designed system of engine storage that is applicableindoors as well as outdoors, or possibly during transportation.
Název v anglickém jazyce
The Use of Nanotechnologies in Vehicle Engines Storing
Popis výsledku anglicky
The existing system of protection of a machine group, engines inTATRA 815 vehicles, from corrosion effects is only applicable tovehicles parked indoors; in sea, air, railway and road transportation,individual machine components constituting functional parts of theengine cannot be protected adequately from relative air humiditypossibly inducing degradation processes in a material leading to theoccurrence of corrosion. In the paper, a scientific method of multicriteriaevaluation of variants is employed, using Saaty's method to determinecriteria weights and Metfessel's method of allocation of 100 points, tomake a comparison of the existing method of storage of T3-930-50 typeengine and a newly designed system of engine storage that is applicableindoors as well as outdoors, or possibly during transportation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20506 - Coating and films
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1210" target="_blank" >LO1210: Energie v podmínkách udržitelného rozvoje (EN-PUR)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECS Transactions
ISBN
978-1-56677-988-3
ISSN
1938-5862
e-ISSN
1938-6737
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
247-258
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Antonínská 1, Brno
Datum konání akce
28. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000406794300032