The Use of Nanotechnologies in Vehicle Engines Storing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60162694%3AG42__%2F16%3A00533386" target="_blank" >RIV/60162694:G42__/16:00533386 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://vavtest.unob.cz/registr" target="_blank" >http://vavtest.unob.cz/registr</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1149/07401.0247ecst" target="_blank" >10.1149/07401.0247ecst</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Use of Nanotechnologies in Vehicle Engines Storing
Popis výsledku v původním jazyce
The existing system of protection of a machine group, engines inTATRA 815 vehicles, from corrosion effects is only applicable tovehicles parked indoors; in sea, air, railway and road transportation,individual machine components constituting functional parts of theengine cannot be protected adequately from relative air humiditypossibly inducing degradation processes in a material leading to theoccurrence of corrosion. In the paper, a scientific method of multicriteriaevaluation of variants is employed, using Saaty's method to determinecriteria weights and Metfessel's method of allocation of 100 points, tomake a comparison of the existing method of storage of T3-930-50 typeengine and a newly designed system of engine storage that is applicableindoors as well as outdoors, or possibly during transportation.
Název v anglickém jazyce
The Use of Nanotechnologies in Vehicle Engines Storing
Popis výsledku anglicky
The existing system of protection of a machine group, engines inTATRA 815 vehicles, from corrosion effects is only applicable tovehicles parked indoors; in sea, air, railway and road transportation,individual machine components constituting functional parts of theengine cannot be protected adequately from relative air humiditypossibly inducing degradation processes in a material leading to theoccurrence of corrosion. In the paper, a scientific method of multicriteriaevaluation of variants is employed, using Saaty's method to determinecriteria weights and Metfessel's method of allocation of 100 points, tomake a comparison of the existing method of storage of T3-930-50 typeengine and a newly designed system of engine storage that is applicableindoors as well as outdoors, or possibly during transportation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
KA - Vojenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17th International Conference on Advanced Batteries, Accumulators and Fuel Cells (ABAF 2016)
ISBN
978-80-214-5384-5
ISSN
1938-5862
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
247-258
Název nakladatele
Electrochemical Society Inc.
Místo vydání
USA
Místo konání akce
Brno, Czech Republic
Datum konání akce
28. 8. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—