Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Perceived performance as predictor of satisfaction: Experiment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00097716" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00097716 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.crcpress.com/Proceedings-of-the-5th-International-Congress-on-Interdisciplinary-Behavior/Gaol/p/book/9781138035164" target="_blank" >https://www.crcpress.com/Proceedings-of-the-5th-International-Congress-on-Interdisciplinary-Behavior/Gaol/p/book/9781138035164</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781315269184-6" target="_blank" >10.1201/9781315269184-6</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Perceived performance as predictor of satisfaction: Experiment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study is an inter-subject laboratory experiment focusing on the influence of perceived performance on task satisfaction. The sample consisted of 131 students solved standardized computer word-search puzzles, for which they received feedback, and responded to items from a task satisfaction scale. Feedback was given randomly, regardless of the actual accuracy in solving the puzzles, and created an impression of below-average, average or above-average performance. The results showed that an impression of above-average per-formance led to greater satisfaction than an impression of average or below-average performance. There was no difference between the groups with average and below-average performance. The study provides evidence regarding causality in the relationship between performance and satisfaction.

  • Název v anglickém jazyce

    Perceived performance as predictor of satisfaction: Experiment

  • Popis výsledku anglicky

    This study is an inter-subject laboratory experiment focusing on the influence of perceived performance on task satisfaction. The sample consisted of 131 students solved standardized computer word-search puzzles, for which they received feedback, and responded to items from a task satisfaction scale. Feedback was given randomly, regardless of the actual accuracy in solving the puzzles, and created an impression of below-average, average or above-average performance. The results showed that an impression of above-average per-formance led to greater satisfaction than an impression of average or below-average performance. There was no difference between the groups with average and below-average performance. The study provides evidence regarding causality in the relationship between performance and satisfaction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Trends and Issues in Interdisciplinary Behavior and Social Science: Proceedings of the 5th International Congress on Interdisciplinary Behavior and Social Science (ICIBSoS 2016)

  • ISBN

    9781138035164

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    25-28

  • Název nakladatele

    CRC Press, Taylor & Francis Group

  • Místo vydání

    Boca Raton, FL

  • Místo konání akce

    Boca Raton, FL

  • Datum konání akce

    1. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000460605600005