Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00099633" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00099633 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2017.pdf" target="_blank" >https://www.econ.muni.cz/do/econ/soubory/katedry/kres/4884317/Sbornik2017.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-90" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-8587-2017-90</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Malé a střední podnikání v cestovním ruchu a jeho veřejná podpora
Popis výsledku v původním jazyce
S činností malých a středních podniků je v cestovním ruchu spojena celá řada specifik a problémů, které vycházejí z povahy nabídky a poptávky v cestovním ruchu. MSP hrají zásadní roli v procesu formování nabídky, výrazně ovlivňují chování spotřebitelů, funkčnost celého systému a výkony v cestovním ruchu. Stejně jako v jiných ekonomických oblastech i zde existují určité přirozené bariéry, z nichž část může veřejný sektor pomoci řešit a minimalizovat. Právě tyto bariéry se staly obhajobou pro intervence veřejného sektoru do cestovního ruchu. Nicméně i tyto zásahy jsou velmi často neefektivní, nefunkční a v některých případech dokonce tržní prostředí v cestovním ruchu poškozují. Článek je věnován specifikům a fungování MSP v cestovním ruchu, intervencím a podpoře cestovního ruchu ze strany veřejného sektoru a jejich vlivu na cestovní ruch. Důkladně je analyzována veřejná podpora cestovního ruchu z programových rámců v České republice s akcentem na malé a střední podnikání.
Název v anglickém jazyce
Small and medium-sized enterprises in tourism and their public support
Popis výsledku anglicky
Activities of small and medium enterprises in tourism are linked to a number of specific features and issues that are based on nature of tourism supply and demand. SMEs play a crucial role in shaping of tourism supply, strongly influence consumer behavior, functionality of overall system and performances in tourism. As in other economic areas, there exist some natural barriers, where part of them public sector can help to solve and minimize. Those barriers have become a justification for intervention of public sector in tourism. However, these interventions are often ineffective, dysfunctional and even in some cases they harm the market environment in tourism. This article is devoted to the specifics and functioning of SMEs in tourism, interventions and public subsidy of tourism and their impact on tourism. Public support of tourism from the program frameworks in the Czech Republic is thoroughly analyzed with emphasis on small and medium business.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50200 - Economics and Business
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XX. mezinárodní kolokvium o regionálních vědách. Sborník příspěvků.
ISBN
9788021085862
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
690-699
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Kurdějov
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000426864500090