Using Demographic Variables to Determine Target Segments in Binary Logit Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00113839" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00113839 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-48454-9_15" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-48454-9_15</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-48454-9_15" target="_blank" >10.1007/978-3-319-48454-9_15</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Demographic Variables to Determine Target Segments in Binary Logit Models
Popis výsledku v původním jazyce
The paper aims to figure out possible ways to determine appropriate target segments for competitive yogurt brands in USA after identifying market segments based on demographic variables. We have chosen five yogurt brands to conduct the analysis and the dataset of demographics and consumers purchase is provided by IRI. According to the findings, the household income, size, and household head age are the most influential demographic variables and have enough potential to predict customer choices. There can be particular and distinctive target segments for the competitive brands in terms of the significant demographic variables out of the all possible market segments. More specifically, it is effective to employ Logit models to predict consumer purchase choices and it is easy to determine appropriate target segments for each brand based on the predictions. Interestingly, the target segments for each brand are distinctive and there can be three niche markets readily available for new entries.
Název v anglickém jazyce
Using Demographic Variables to Determine Target Segments in Binary Logit Models
Popis výsledku anglicky
The paper aims to figure out possible ways to determine appropriate target segments for competitive yogurt brands in USA after identifying market segments based on demographic variables. We have chosen five yogurt brands to conduct the analysis and the dataset of demographics and consumers purchase is provided by IRI. According to the findings, the household income, size, and household head age are the most influential demographic variables and have enough potential to predict customer choices. There can be particular and distinctive target segments for the competitive brands in terms of the significant demographic variables out of the all possible market segments. More specifically, it is effective to employ Logit models to predict consumer purchase choices and it is easy to determine appropriate target segments for each brand based on the predictions. Interestingly, the target segments for each brand are distinctive and there can be three niche markets readily available for new entries.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ADVANCES IN APPLIED ECONOMIC RESEARCH
ISBN
9783319484532
ISSN
2198-7246
e-ISSN
2198-7254
Počet stran výsledku
32
Strana od-do
193-224
Název nakladatele
SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG
Místo vydání
CHAM
Místo konání akce
Warsaw, POLAND
Datum konání akce
5. 7. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000447881400015