Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Demographic Variables to Determine Target Segments in Binary Logit Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00113839" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00113839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-48454-9_15" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-48454-9_15</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-48454-9_15" target="_blank" >10.1007/978-3-319-48454-9_15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Demographic Variables to Determine Target Segments in Binary Logit Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to figure out possible ways to determine appropriate target segments for competitive yogurt brands in USA after identifying market segments based on demographic variables. We have chosen five yogurt brands to conduct the analysis and the dataset of demographics and consumers purchase is provided by IRI. According to the findings, the household income, size, and household head age are the most influential demographic variables and have enough potential to predict customer choices. There can be particular and distinctive target segments for the competitive brands in terms of the significant demographic variables out of the all possible market segments. More specifically, it is effective to employ Logit models to predict consumer purchase choices and it is easy to determine appropriate target segments for each brand based on the predictions. Interestingly, the target segments for each brand are distinctive and there can be three niche markets readily available for new entries.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Demographic Variables to Determine Target Segments in Binary Logit Models

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to figure out possible ways to determine appropriate target segments for competitive yogurt brands in USA after identifying market segments based on demographic variables. We have chosen five yogurt brands to conduct the analysis and the dataset of demographics and consumers purchase is provided by IRI. According to the findings, the household income, size, and household head age are the most influential demographic variables and have enough potential to predict customer choices. There can be particular and distinctive target segments for the competitive brands in terms of the significant demographic variables out of the all possible market segments. More specifically, it is effective to employ Logit models to predict consumer purchase choices and it is easy to determine appropriate target segments for each brand based on the predictions. Interestingly, the target segments for each brand are distinctive and there can be three niche markets readily available for new entries.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ADVANCES IN APPLIED ECONOMIC RESEARCH

  • ISBN

    9783319484532

  • ISSN

    2198-7246

  • e-ISSN

    2198-7254

  • Počet stran výsledku

    32

  • Strana od-do

    193-224

  • Název nakladatele

    SPRINGER INTERNATIONAL PUBLISHING AG

  • Místo vydání

    CHAM

  • Místo konání akce

    Warsaw, POLAND

  • Datum konání akce

    5. 7. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000447881400015