Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Railway Finance in Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F17%3A00113844" target="_blank" >RIV/00216224:14560/17:00113844 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/view/journals/rne/16/2/rne.16.issue-2.xml" target="_blank" >https://www.degruyter.com/view/journals/rne/16/2/rne.16.issue-2.xml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/rne-2017-0039" target="_blank" >10.1515/rne-2017-0039</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Railway Finance in Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Governments make substantial contributions to the finance of railways in Europe. This paper first considers the possible justifications for subsidies - namely normalisation of accounts, public service obligations, economies of density, relief of externalities on other modes, wider economic benefits and option values. It then considers the alternative ways of giving subsidies in the form of contributions to infrastructure costs, investment grants and subsidies to services. It concludes that there are good reasons for subsidising railways - in particular a first best argument for subsidising infrastructure will usually exist and a failure to do so will lead to fewer services being operated than are economically justified - but there is a need to ensure subsidies are used efficiently. Ways of achieving this include the setting of clear objectives and financial constraints, decentralisation of decision taking to focussed sector management, regulation and benchmarking of infrastructure costs and the introduction of competition for and in the market. Together these should reduce or eliminate the link between subsidies and inefficiency observed in earlier times.

  • Název v anglickém jazyce

    Railway Finance in Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Governments make substantial contributions to the finance of railways in Europe. This paper first considers the possible justifications for subsidies - namely normalisation of accounts, public service obligations, economies of density, relief of externalities on other modes, wider economic benefits and option values. It then considers the alternative ways of giving subsidies in the form of contributions to infrastructure costs, investment grants and subsidies to services. It concludes that there are good reasons for subsidising railways - in particular a first best argument for subsidising infrastructure will usually exist and a failure to do so will lead to fewer services being operated than are economically justified - but there is a need to ensure subsidies are used efficiently. Ways of achieving this include the setting of clear objectives and financial constraints, decentralisation of decision taking to focussed sector management, regulation and benchmarking of infrastructure costs and the introduction of competition for and in the market. Together these should reduce or eliminate the link between subsidies and inefficiency observed in earlier times.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Review of Network Economics

  • ISSN

    2194-5993

  • e-ISSN

    1446-9022

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    67-88

  • Kód UT WoS článku

    000441915900002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85050917440