Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media usage in local governments – A case study of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00107312" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00107312 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media usage in local governments – A case study of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The evolution of Web 2.0 technologies has led to social media becoming new tool for public participation, where communities can easily be reached and where stakeholder can express their preferences on a continuous basis. The ongoing development has caused government to be faced with expectations to adapt its communication behaviour to the changing social online interactions. The purpose of using social media differs among local governments, in terms of marketing, information provision, civic participation or accountability. Our focus is to do in depth-analysis of this specific government type of communication, with focus on Czech municipalities. The research describes how local governments in Czech Republic use social media in communication with public. Subsequently we also focus on implications from the perspective of inter-municipal co-operation or whether municipalities determine their SN profile, its content and communication by the boarders (catastral territory) of the municipality. This discussion can set up the conditions for further research and assessment whether social networks could be used on the platform of inter-municipal co-operation.

  • Název v anglickém jazyce

    Social media usage in local governments – A case study of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The evolution of Web 2.0 technologies has led to social media becoming new tool for public participation, where communities can easily be reached and where stakeholder can express their preferences on a continuous basis. The ongoing development has caused government to be faced with expectations to adapt its communication behaviour to the changing social online interactions. The purpose of using social media differs among local governments, in terms of marketing, information provision, civic participation or accountability. Our focus is to do in depth-analysis of this specific government type of communication, with focus on Czech municipalities. The research describes how local governments in Czech Republic use social media in communication with public. Subsequently we also focus on implications from the perspective of inter-municipal co-operation or whether municipalities determine their SN profile, its content and communication by the boarders (catastral territory) of the municipality. This discussion can set up the conditions for further research and assessment whether social networks could be used on the platform of inter-municipal co-operation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-15887S" target="_blank" >GA17-15887S: Identifikace klíčových faktorů úspěšné meziobecní spolupráce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů