Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Local Government Communication: Reaching out through Facebook

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00119017" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00119017 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pub.lex-localis.info/index.php/LexLocalis/article/view/1443" target="_blank" >http://pub.lex-localis.info/index.php/LexLocalis/article/view/1443</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4335/19.2.217-241(2021)" target="_blank" >10.4335/19.2.217-241(2021)</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Local Government Communication: Reaching out through Facebook

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The development of Web 2.0 technologies has led to the expansion of new technologies and services such as social media, which has become a new tool for public participation and alternative service delivery based on higher G2C (government to citizens) responsiveness. This ongoing development has caused governments to face expectations to adapt their communication channels to the changing environment of online social interactions. The main purpose of this paper is to investigate how local governments in the Czech Republic use social media in their communications with the public and the effects of these communications. To do so, this paper presents a comprehensive analysis of the Facebook communications of Czech regional capitals using multiple methodological approaches, including a survey, statistical analysis and an OLS model. The Facebook social networking site was chosen for this research because of its prevalent popularity over all relevant social media and the frequency of use in the Czech Republic both in general and by local governments, and because of its higher complexity of G2C interactions. The outcomes are given in the context of the relevant previous research.

  • Název v anglickém jazyce

    Local Government Communication: Reaching out through Facebook

  • Popis výsledku anglicky

    The development of Web 2.0 technologies has led to the expansion of new technologies and services such as social media, which has become a new tool for public participation and alternative service delivery based on higher G2C (government to citizens) responsiveness. This ongoing development has caused governments to face expectations to adapt their communication channels to the changing environment of online social interactions. The main purpose of this paper is to investigate how local governments in the Czech Republic use social media in their communications with the public and the effects of these communications. To do so, this paper presents a comprehensive analysis of the Facebook communications of Czech regional capitals using multiple methodological approaches, including a survey, statistical analysis and an OLS model. The Facebook social networking site was chosen for this research because of its prevalent popularity over all relevant social media and the frequency of use in the Czech Republic both in general and by local governments, and because of its higher complexity of G2C interactions. The outcomes are given in the context of the relevant previous research.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-06020S" target="_blank" >GA19-06020S: Alternativní způsoby poskytování služeb</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Lex localis - Journal of Local Self-Government

  • ISSN

    1581-5374

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    217-243

  • Kód UT WoS článku

    000646048300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85105592367