Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing Citizen Participation through Social Media Engagement: The Case of Czech Municipal Facebook

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63563738" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63563738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://editorial.upce.cz/1804-8048/31/1/1553" target="_blank" >https://editorial.upce.cz/1804-8048/31/1/1553</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46585/sp31011553" target="_blank" >10.46585/sp31011553</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing Citizen Participation through Social Media Engagement: The Case of Czech Municipal Facebook

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The popularity of social media is expanding, and so is the interaction between towns and residents. Municipalities in the Czech Republic rely heavily on Facebook as a direct communication medium with citizens. The main goal of this research is to assess the drivers of municipal social media engagement with citizens. To do so, we looked at 183 official Facebook sites of Czech municipalities with extended powers. We applied the first generational statistical techniques, specifically the correlation and regression analyses in delving into the nexus between the citizenry engagement on local government issues via facebook toward onward local government development. Our results indicated that indeed most local governments have a Facebook page with little activity and large municipalities dominated most social media activity. The study found out that Facebook activity, interactivity and mood are the factors driving citizen engagement on municipality social media pages.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing Citizen Participation through Social Media Engagement: The Case of Czech Municipal Facebook

  • Popis výsledku anglicky

    The popularity of social media is expanding, and so is the interaction between towns and residents. Municipalities in the Czech Republic rely heavily on Facebook as a direct communication medium with citizens. The main goal of this research is to assess the drivers of municipal social media engagement with citizens. To do so, we looked at 183 official Facebook sites of Czech municipalities with extended powers. We applied the first generational statistical techniques, specifically the correlation and regression analyses in delving into the nexus between the citizenry engagement on local government issues via facebook toward onward local government development. Our results indicated that indeed most local governments have a Facebook page with little activity and large municipalities dominated most social media activity. The study found out that Facebook activity, interactivity and mood are the factors driving citizen engagement on municipality social media pages.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Papers of the University of Pardubice. Series D. Faculty of Economics and Administration

  • ISSN

    1211-555X

  • e-ISSN

    1804-8048

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001041317500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85162142526