Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Citizens' Engagement on Regional Governments' Facebook Sites. Empirical Research from the Central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F19%3A50015933" target="_blank" >RIV/62690094:18450/19:50015933 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1073/proceedings_2019_1.pdf" target="_blank" >https://uni.uhk.cz/hed/site/assets/files/1073/proceedings_2019_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Citizens' Engagement on Regional Governments' Facebook Sites. Empirical Research from the Central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Citizens&apos; engagement is becoming a cornerstone for the next development of public administration. Nowadays, with a social media communication widespread, the public institutions and citizens relationship is challenged. Therefore, an article aims on the way of communication used by the government towards to citizens as well as the level of citizens&apos; engagement. The study used a content analysis of Facebook sites with stress on six aspects: (1) page activity measured by the number of posts published, (2) page popularity measured by the number of likes, (3) citizens loyalty measured by the number of followers, (4) responsiveness measured by the number of users&apos; reactions, (5) involvement measured by the number of comments, and (6) virality measured by the number of sharings. The research sample is represented by the official Facebook pages of 13 regions of the Czech Republic. The study findings showed high regional differences according to individual aspects of engagement as well as a total engagement of citizens.

  • Název v anglickém jazyce

    Citizens' Engagement on Regional Governments' Facebook Sites. Empirical Research from the Central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    Citizens&apos; engagement is becoming a cornerstone for the next development of public administration. Nowadays, with a social media communication widespread, the public institutions and citizens relationship is challenged. Therefore, an article aims on the way of communication used by the government towards to citizens as well as the level of citizens&apos; engagement. The study used a content analysis of Facebook sites with stress on six aspects: (1) page activity measured by the number of posts published, (2) page popularity measured by the number of likes, (3) citizens loyalty measured by the number of followers, (4) responsiveness measured by the number of users&apos; reactions, (5) involvement measured by the number of comments, and (6) virality measured by the number of sharings. The research sample is represented by the official Facebook pages of 13 regions of the Czech Republic. The study findings showed high regional differences according to individual aspects of engagement as well as a total engagement of citizens.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec Economic Days

  • ISBN

    978-80-7435-735-0

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    9-18

  • Název nakladatele

    Univerzita Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    5. 2. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000461883000001