Social Media in Public Marketing: Facebook Pages of Regional Authorities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014853" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014853 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social Media in Public Marketing: Facebook Pages of Regional Authorities
Popis výsledku v původním jazyce
Social media has become a new phenomenon of the society, which significantly affects not individuals only, but also organizations, including public institutions. An article aims on identification of current role of social media in public marketing. Specifically, it focuses on the sample of 13 regions of the Czech Republic and analyzes Facebook pages of its regional authorities. The content analysis concentrates on five blocks (out of seven original ones) of Kietzmann's honeycomb framework: identity, conversation, sharing, presence, and reputation. Findings confirmed that all the regions have their Facebook page set up, one third of regions react on citizen's request up to few minutes, the other one third up to one day. Regional authorities regularly publish its posts (11 posts per week in average) and share their own content, mainly.
Název v anglickém jazyce
Social Media in Public Marketing: Facebook Pages of Regional Authorities
Popis výsledku anglicky
Social media has become a new phenomenon of the society, which significantly affects not individuals only, but also organizations, including public institutions. An article aims on identification of current role of social media in public marketing. Specifically, it focuses on the sample of 13 regions of the Czech Republic and analyzes Facebook pages of its regional authorities. The content analysis concentrates on five blocks (out of seven original ones) of Kietzmann's honeycomb framework: identity, conversation, sharing, presence, and reputation. Findings confirmed that all the regions have their Facebook page set up, one third of regions react on citizen's request up to few minutes, the other one third up to one day. Regional authorities regularly publish its posts (11 posts per week in average) and share their own content, mainly.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50802 - Media and socio-cultural communication
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hradec economic days 2018
ISBN
978-80-7435-700-8
ISSN
2464-6059
e-ISSN
2464-6067
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
11-19
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
30. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000449443500001