Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social Media in Public Marketing: Facebook Pages of Regional Authorities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18450%2F18%3A50014853" target="_blank" >RIV/62690094:18450/18:50014853 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social Media in Public Marketing: Facebook Pages of Regional Authorities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media has become a new phenomenon of the society, which significantly affects not individuals only, but also organizations, including public institutions. An article aims on identification of current role of social media in public marketing. Specifically, it focuses on the sample of 13 regions of the Czech Republic and analyzes Facebook pages of its regional authorities. The content analysis concentrates on five blocks (out of seven original ones) of Kietzmann&apos;s honeycomb framework: identity, conversation, sharing, presence, and reputation. Findings confirmed that all the regions have their Facebook page set up, one third of regions react on citizen&apos;s request up to few minutes, the other one third up to one day. Regional authorities regularly publish its posts (11 posts per week in average) and share their own content, mainly.

  • Název v anglickém jazyce

    Social Media in Public Marketing: Facebook Pages of Regional Authorities

  • Popis výsledku anglicky

    Social media has become a new phenomenon of the society, which significantly affects not individuals only, but also organizations, including public institutions. An article aims on identification of current role of social media in public marketing. Specifically, it focuses on the sample of 13 regions of the Czech Republic and analyzes Facebook pages of its regional authorities. The content analysis concentrates on five blocks (out of seven original ones) of Kietzmann&apos;s honeycomb framework: identity, conversation, sharing, presence, and reputation. Findings confirmed that all the regions have their Facebook page set up, one third of regions react on citizen&apos;s request up to few minutes, the other one third up to one day. Regional authorities regularly publish its posts (11 posts per week in average) and share their own content, mainly.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Hradec economic days 2018

  • ISBN

    978-80-7435-700-8

  • ISSN

    2464-6059

  • e-ISSN

    2464-6067

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    11-19

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    30. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000449443500001