Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Facebook practices of the Czech regional capitals – pilot insights in the character of the communication with citizens

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F19%3A00109376" target="_blank" >RIV/00216224:14560/19:00109376 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1264/3644/1541-1/0#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1264/3644/1541-1/0#preview</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Facebook practices of the Czech regional capitals – pilot insights in the character of the communication with citizens

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social media are continuously becoming a new significant tool for public administrations, not only for reaching their communities, but also getting feedbacks, generating discussions or stimulating other forms of civic participation. From this perspective, the introduction and use of social media in public administration have enabled to intensify and expand this two-way relationship between public administration bodies on a particular level of government and the public or relevant stakeholders. Current practice and previous relevant research show public administration entities use social media with diverse intensity, purpose or strategy. This research is gathering current experience and knowledge concerning this specific issue abroad and with focus on the Czech Republic. The sample contains the data of the Facebook posts of the Czech regional capitals and the aim of the paper is to analyze what type of information local governments publish through its Facebook pages and how public is engaged in the communication.

  • Název v anglickém jazyce

    Facebook practices of the Czech regional capitals – pilot insights in the character of the communication with citizens

  • Popis výsledku anglicky

    Social media are continuously becoming a new significant tool for public administrations, not only for reaching their communities, but also getting feedbacks, generating discussions or stimulating other forms of civic participation. From this perspective, the introduction and use of social media in public administration have enabled to intensify and expand this two-way relationship between public administration bodies on a particular level of government and the public or relevant stakeholders. Current practice and previous relevant research show public administration entities use social media with diverse intensity, purpose or strategy. This research is gathering current experience and knowledge concerning this specific issue abroad and with focus on the Czech Republic. The sample contains the data of the Facebook posts of the Czech regional capitals and the aim of the paper is to analyze what type of information local governments publish through its Facebook pages and how public is engaged in the communication.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 23rd International Conference: Current Trends in Public Sector Research.

  • ISBN

    9788021092570

  • ISSN

    2336-1239

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    92-98

  • Název nakladatele

    Masaryk University

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku

    000560960400011