Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rural retail and services at the edge of social and economic decline? Example of the South Moravian Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00115249" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00115249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Vidiecky maloobchod a služby na hrane spoločenského a ekonomického úpadku? Príklad Juhomoravského kraja

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Predkladaná monografia prináša nové a rozvíja doterajšie poznatky interdisciplinárnych tém, akými spotreba a maloobchod dozaista sú. Maloobchod a spotreba za ostatných 30 rokov prešli výraznou transformáciou. V maloobchode sa začali sa prejavovať globalizačné trendy, na ktoré reagovali spotrebitelia zmenou nákupného správania. Spotrebitelia sa stali súčasťou konzumnej spoločnosti. Autori zhodnocujú vývoj maloobchodu na Slovensku a parciálně i v České republice, analyzujú urbánne i rurálne maloobchodné prostredie prostredníctvom prípadových štúdií. Rozvíjajú poznatkovú bázu elektronického maloobchodu a zamýšľajú sa nad fungovaním potravinového systému na lokálnej úrovni. Úlohou autorov je odpovedať na základné otázky Kde nakupujeme? Čo nakupujem? Prečo nakupujeme? Analyzované sú lokality maloobchodu a spotreby ako aj správanie spotrebiteľov. Cieľom kapitoly je predstaviť vybrané vývojové konzekvencie, zmeny, trendy a súčasnú situáciu v oblasti maloobchodu a vybraných služieb na vidieku, a to na príklade Juhomoravského kraja. Analýzy, interpretácie a hodnotenia sú postavené okrem iného na základe dát z dvoch predchádzajúcich výskumov (2002 a 2012) a na vlastnom výskume, ktorý sa uskutočnil v roku 2018. Autori sa zameriavajú najmä na deskripciu a hodnotenie zásadných zmien vo vybavenosti obcí maloobchodnými a obslužnými zariadeniami a snažia sa poukázať na riziká nepriaznivého vývoja, ale aj možnosti verejnej podpory.

  • Název v anglickém jazyce

    Rural retail and services at the edge of social and economic decline? Example of the South Moravian Region

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph brings new and develops previous knowledge of interdisciplinary topics, such as consumption and retail. Retail and consumption have undergone a significant transformation over the last 30 years. In the retail sector, globalization trends have begun to be evident to which consumers have responded by changing their purchasing behavior. Consumers have become part of the consumer society. The authors evaluate the development of retail in Slovakia and partly also in the Czech Republic, analyze urban and rural retail environment through case studies. They develop the knowledge base of e-retail and reflect on the functioning of the food system at the local level. The authors' role is to answer the basic questions Where do we shop? What do I buy? Why do we buy? Retail and consumption sites as well as consumer behavior are analyzed. The aim of the chapter is to present selected development consequences, changes, trends and the current situation in the field of retail and selected services in the countryside, on the example of the South Moravian Region. Analyzes, interpretations and evaluations are based, among other things, on the basis of data from two previous surveys (2002 and 2012) and on their own research conducted in 2018. The authors focus mainly on describing and evaluating fundamental changes in municipal equipment with retail and service facilities. and seek to highlight the risks of adverse developments, but also the potential for public support.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50702 - Urban studies (planning and development)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kde nakupujeme, čo nakupujeme a prečo nakupujeme: lokality maloobchodu a spotreby a správanie spotrebiteľov

  • ISBN

    9788022348614

  • Počet stran výsledku

    27

  • Strana od-do

    57-83

  • Počet stran knihy

    274

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly