Urban retail: cathedrals of consumption
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00115250" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00115250 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Mestský maloobchod: katedrály spotreby
Popis výsledku v původním jazyce
Predkladaná monografia prináša nové a rozvíja doterajšie poznatky interdisciplinárnych tém, akými spotreba a maloobchod dozaista sú. Maloobchod a spotreba za ostatných 30 rokov prešli výraznou transformáciou. V maloobchode sa začali sa prejavovať globalizačné trendy, na ktoré reagovali spotrebitelia zmenou nákupného správania. Spotrebitelia sa stali súčasťou konzumnej spoločnosti. Autori zhodnocujú vývoj maloobchodu na Slovensku a parciálně i v České republice, analyzujú urbánne i rurálne maloobchodné prostredie prostredníctvom prípadových štúdií. Rozvíjajú poznatkovú bázu elektronického maloobchodu a zamýšľajú sa nad fungovaním potravinového systému na lokálnej úrovni. Úlohou autorov je odpovedať na základné otázky Kde nakupujeme? Čo nakupujem? Prečo nakupujeme? Analyzované sú lokality maloobchodu a spotreby ako aj správanie spotrebiteľov. Cieľom tejto kapitoly je zhodnotiť maloobchod v meste so zameraním na nákupné centrá. Úlohou autorov je analyzovať vývoj a výstavbu nákupných centier na území Slovenska z časového, priestorového a funkčného aspektu.
Název v anglickém jazyce
Urban retail: cathedrals of consumption
Popis výsledku anglicky
This monograph brings new and develops previous knowledge of interdisciplinary topics, such as consumption and retail. Retail and consumption have undergone a significant transformation over the last 30 years. In the retail sector, globalization trends have begun to be evident to which consumers have responded by changing their purchasing behavior. Consumers have become part of the consumer society. The authors evaluate the development of retail in Slovakia and partly also in the Czech Republic, analyze urban and rural retail environment through case studies. They develop the knowledge base of e-retail and reflect on the functioning of the food system at the local level. The authors' role is to answer the basic questions Where do we shop? What do I buy? Why do we buy? Retail and consumption sites as well as consumer behavior are analyzed. The aim of this chapter is to evaluate retail in the city with a focus on shopping centers. The task of the authors is to analyze the development and construction of shopping centers in Slovakia from a temporal, spatial and functional point of view.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50702 - Urban studies (planning and development)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Kde nakupujeme, čo nakupujeme a prečo nakupujeme: lokality maloobchodu a spotreby a správanie spotrebiteľov
ISBN
9788022348614
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
107-129
Počet stran knihy
274
Název nakladatele
Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání
Bratislava
Kód UT WoS kapitoly
—