Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Urban retail: cathedrals of consumption

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00115250" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00115250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Mestský maloobchod: katedrály spotreby

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Predkladaná monografia prináša nové a rozvíja doterajšie poznatky interdisciplinárnych tém, akými spotreba a maloobchod dozaista sú. Maloobchod a spotreba za ostatných 30 rokov prešli výraznou transformáciou. V maloobchode sa začali sa prejavovať globalizačné trendy, na ktoré reagovali spotrebitelia zmenou nákupného správania. Spotrebitelia sa stali súčasťou konzumnej spoločnosti. Autori zhodnocujú vývoj maloobchodu na Slovensku a parciálně i v České republice, analyzujú urbánne i rurálne maloobchodné prostredie prostredníctvom prípadových štúdií. Rozvíjajú poznatkovú bázu elektronického maloobchodu a zamýšľajú sa nad fungovaním potravinového systému na lokálnej úrovni. Úlohou autorov je odpovedať na základné otázky Kde nakupujeme? Čo nakupujem? Prečo nakupujeme? Analyzované sú lokality maloobchodu a spotreby ako aj správanie spotrebiteľov. Cieľom tejto kapitoly je zhodnotiť maloobchod v meste so zameraním na nákupné centrá. Úlohou autorov je analyzovať vývoj a výstavbu nákupných centier na území Slovenska z časového, priestorového a funkčného aspektu.

  • Název v anglickém jazyce

    Urban retail: cathedrals of consumption

  • Popis výsledku anglicky

    This monograph brings new and develops previous knowledge of interdisciplinary topics, such as consumption and retail. Retail and consumption have undergone a significant transformation over the last 30 years. In the retail sector, globalization trends have begun to be evident to which consumers have responded by changing their purchasing behavior. Consumers have become part of the consumer society. The authors evaluate the development of retail in Slovakia and partly also in the Czech Republic, analyze urban and rural retail environment through case studies. They develop the knowledge base of e-retail and reflect on the functioning of the food system at the local level. The authors' role is to answer the basic questions Where do we shop? What do I buy? Why do we buy? Retail and consumption sites as well as consumer behavior are analyzed. The aim of this chapter is to evaluate retail in the city with a focus on shopping centers. The task of the authors is to analyze the development and construction of shopping centers in Slovakia from a temporal, spatial and functional point of view.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50702 - Urban studies (planning and development)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Kde nakupujeme, čo nakupujeme a prečo nakupujeme: lokality maloobchodu a spotreby a správanie spotrebiteľov

  • ISBN

    9788022348614

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    107-129

  • Počet stran knihy

    274

  • Název nakladatele

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Kód UT WoS kapitoly