Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social and Demographic Predictors of Consumers’ Word of Mouth Engagement in Czechia

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00120678" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00120678 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08961530.2020.1800547" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08961530.2020.1800547</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/08961530.2020.1800547" target="_blank" >10.1080/08961530.2020.1800547</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social and Demographic Predictors of Consumers’ Word of Mouth Engagement in Czechia

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Given that consumers’ Word of Mouth (WOM) communication is influenced by demographic and social background this study investigates (1) to what extent consumers’ WOM engagement is influenced by social relationship variables, (2) in what capacity demographic factors affects preferences to engage in WOM and (3) the preferred WOM environment. Our findings indicate that offline context is preferred, trust and social ties are positively related to WOM, whilst homophily has reportedly negative impact. Age, gender, and education are reported to influence consumers’ propensity to engage in WOM. Based on the results, several practical and theoretical implications are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Social and Demographic Predictors of Consumers’ Word of Mouth Engagement in Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    Given that consumers’ Word of Mouth (WOM) communication is influenced by demographic and social background this study investigates (1) to what extent consumers’ WOM engagement is influenced by social relationship variables, (2) in what capacity demographic factors affects preferences to engage in WOM and (3) the preferred WOM environment. Our findings indicate that offline context is preferred, trust and social ties are positively related to WOM, whilst homophily has reportedly negative impact. Age, gender, and education are reported to influence consumers’ propensity to engage in WOM. Based on the results, several practical and theoretical implications are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of International Consumer Marketing

  • ISSN

    0896-1530

  • e-ISSN

    1528-7068

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    418-433

  • Kód UT WoS článku

    000558342600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85088875779