Social and Demographic Predictors of Consumers’ Word of Mouth Engagement in Czechia
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00129892" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00129892 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08961530.2020.1800547" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/08961530.2020.1800547</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/08961530.2020.1800547" target="_blank" >10.1080/08961530.2020.1800547</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social and Demographic Predictors of Consumers’ Word of Mouth Engagement in Czechia
Popis výsledku v původním jazyce
Given that consumers’ Word of Mouth (WOM) communication is influenced by demographic and social background this study investigates (1) to what extent consumers’ WOM engagement is influenced by social relationship variables, (2) in what capacity demographic factors affects preferences to engage in WOM and (3) the preferred WOM environment. Our findings indicate that offline context is preferred, trust and social ties are positively related to WOM, whilst homophily has reportedly negative impact. Age, gender, and education are reported to influence consumers’ propensity to engage in WOM. Based on the results, several practical and theoretical implications are discussed.
Název v anglickém jazyce
Social and Demographic Predictors of Consumers’ Word of Mouth Engagement in Czechia
Popis výsledku anglicky
Given that consumers’ Word of Mouth (WOM) communication is influenced by demographic and social background this study investigates (1) to what extent consumers’ WOM engagement is influenced by social relationship variables, (2) in what capacity demographic factors affects preferences to engage in WOM and (3) the preferred WOM environment. Our findings indicate that offline context is preferred, trust and social ties are positively related to WOM, whilst homophily has reportedly negative impact. Age, gender, and education are reported to influence consumers’ propensity to engage in WOM. Based on the results, several practical and theoretical implications are discussed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of International Consumer Marketing
ISSN
0896-1530
e-ISSN
1528-7068
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
418-433
Kód UT WoS článku
000558342600001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85088875779