Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of WOM on the acceptance of mobile banking

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F21%3A63535198" target="_blank" >RIV/70883521:28120/21:63535198 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/70883521:28120/21:63540778

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciendo.com/article/10.2478/picbe-2021-0035#" target="_blank" >https://www.sciendo.com/article/10.2478/picbe-2021-0035#</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/picbe-2021-0035" target="_blank" >10.2478/picbe-2021-0035</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of WOM on the acceptance of mobile banking

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose: This study is focused on researching the impact of WOM on the acceptance of mobile banking. This research offers insights into factors that affect the implementation of mobile banking applications. Methodology: The research&apos;s inclusion was based on relevancy, authenticity, and reliability of information extracted from publication journals, and exclusion was based on non-relevancy and lack of authentic research. For the analyzes, consumer data were collected through a survey, and structural equations modelling, and path analysis were employed to test the research model. Findings: The findings showed that WOM was the critical factor influencing consumer perceptions towards mobile banking. WOM also positively affects other factors impacting mobile banking acceptance, such as Ease of use, Perceived usefulness, Social Norms, Trust, Attitude, and intention. Limitations: The most significant limitation of this study is that it only concentrates on internet users. Non-users are not considered. Value: Many researchers studied the number of effects on mobile banking, but this work&apos;s uniqueness is that this paper focuses on WOM impact on mobile banking adoption. Its impact factor is considered the main contribution of this research.

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of WOM on the acceptance of mobile banking

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose: This study is focused on researching the impact of WOM on the acceptance of mobile banking. This research offers insights into factors that affect the implementation of mobile banking applications. Methodology: The research&apos;s inclusion was based on relevancy, authenticity, and reliability of information extracted from publication journals, and exclusion was based on non-relevancy and lack of authentic research. For the analyzes, consumer data were collected through a survey, and structural equations modelling, and path analysis were employed to test the research model. Findings: The findings showed that WOM was the critical factor influencing consumer perceptions towards mobile banking. WOM also positively affects other factors impacting mobile banking acceptance, such as Ease of use, Perceived usefulness, Social Norms, Trust, Attitude, and intention. Limitations: The most significant limitation of this study is that it only concentrates on internet users. Non-users are not considered. Value: Many researchers studied the number of effects on mobile banking, but this work&apos;s uniqueness is that this paper focuses on WOM impact on mobile banking adoption. Its impact factor is considered the main contribution of this research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the International Conference on Business Excellence

  • ISBN

  • ISSN

    2558-9652

  • e-ISSN

    2502-0226

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    377-391

  • Název nakladatele

    The Bucharest University of Economics Studies

  • Místo vydání

    Bukurešť

  • Místo konání akce

    Bukurešť

  • Datum konání akce

    18. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000747987000015