A Study on the Positive Impact of eWOM in Eco-Tourism Destinations of Vietnam
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63549018" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63549018 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Study on the Positive Impact of eWOM in Eco-Tourism Destinations of Vietnam
Popis výsledku v původním jazyce
This research study focuses on the positive impact of eWOM in determining the selection of eco-tourism destinations. A positive review of tourism destinations has significant images, content and experience. Its natural beauty, environment-friendly practices, sustainability, and other factors determine an eco-tourism destination. The paper's findings suggest that tourists research before selecting a destination. An honest review of a previous consumer has more impact on a potential customer. Travellers opt for online and offline media to judge the authenticity of the destination. This research paper also examines how electronic word of mouth (e-WOM) impacts the tourists' decision to select and visit eco-friendly destinations?
Název v anglickém jazyce
A Study on the Positive Impact of eWOM in Eco-Tourism Destinations of Vietnam
Popis výsledku anglicky
This research study focuses on the positive impact of eWOM in determining the selection of eco-tourism destinations. A positive review of tourism destinations has significant images, content and experience. Its natural beauty, environment-friendly practices, sustainability, and other factors determine an eco-tourism destination. The paper's findings suggest that tourists research before selecting a destination. An honest review of a previous consumer has more impact on a potential customer. Travellers opt for online and offline media to judge the authenticity of the destination. This research paper also examines how electronic word of mouth (e-WOM) impacts the tourists' decision to select and visit eco-friendly destinations?
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 5th International Conference onTourism Research
ISBN
978-1-914587-32-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
157-166
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
London
Místo konání akce
Porto
Datum konání akce
19. 5. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—