Factors influencing millennials intention to use peer to peer accommodation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00120702" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00120702 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1331677X.2020.1825102?needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1331677X.2020.1825102?needAccess=true</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/1331677X.2020.1825102" target="_blank" >10.1080/1331677X.2020.1825102</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Factors influencing millennials intention to use peer to peer accommodation
Popis výsledku v původním jazyce
Our paper aimed to identify key factors affecting the use of peer to peer accommodation through the generation of millennials. The analysis of customer behaviour was based on a goal-oriented behavioural model (MGB) which was enlarged by the environmental responsibility and the impact of digital platforms. According to the findings of structural modelling, important influences on the desire to use a peer to peer (P2P) accommodation included the millennial generation’s attitudes towards social benefits and previous authentic experiences. The interesting finding is that environmental aspects alone were not a sufficient motivator to increase millennials’ desire to use a P2P accommodation.
Název v anglickém jazyce
Factors influencing millennials intention to use peer to peer accommodation
Popis výsledku anglicky
Our paper aimed to identify key factors affecting the use of peer to peer accommodation through the generation of millennials. The analysis of customer behaviour was based on a goal-oriented behavioural model (MGB) which was enlarged by the environmental responsibility and the impact of digital platforms. According to the findings of structural modelling, important influences on the desire to use a peer to peer (P2P) accommodation included the millennial generation’s attitudes towards social benefits and previous authentic experiences. The interesting finding is that environmental aspects alone were not a sufficient motivator to increase millennials’ desire to use a P2P accommodation.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Economic Research-Ekonomska Istraživanja
ISSN
1331-677X
e-ISSN
1848-9664
Svazek periodika
34
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
1323-1341
Kód UT WoS článku
000575264400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85092112992