Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Attitude Towards Peer-to-Peer Accommodation: Evidence from Tourists in the Philippines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F23%3A63561878" target="_blank" >RIV/70883521:28120/23:63561878 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://hrcak.srce.hr/301294" target="_blank" >https://hrcak.srce.hr/301294</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.37741/t.71.2.5" target="_blank" >10.37741/t.71.2.5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Attitude Towards Peer-to-Peer Accommodation: Evidence from Tourists in the Philippines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study responds to the paucity of understanding of tourists&apos; attitudes toward peer-to-peer (P2P) accommodation services in less-developed economies. By gaining insights into the extant literature, the study proposes and tests a research model that accents the impact of perceived economic benefits, social incentives, and trust on consumers’ attitudes towards P2P accommodation. Notably, it also explores the potential attitudinal effect of the new materialist lifestyle. Data were collected through a web-based survey involving 112 consumers aware of P2P accommodation with prior domestic tourism experience in the Philippines. Partial least squares structural equation modelling technique was employed for data analysis. The findings reveal that only economic benefits and trust perceptions can predict consumers’ attitudes towards P2P accommodation services. Considering this, accommodation providers should continue to emphasize the economic value of their services to expand the customer base. Additionally, platform and accommodation providers can also enhance trustbuilding initiatives to reduce consumers&apos; risk perceptions potentially aggravated by the ongoing pandemic.

  • Název v anglickém jazyce

    Attitude Towards Peer-to-Peer Accommodation: Evidence from Tourists in the Philippines

  • Popis výsledku anglicky

    The study responds to the paucity of understanding of tourists&apos; attitudes toward peer-to-peer (P2P) accommodation services in less-developed economies. By gaining insights into the extant literature, the study proposes and tests a research model that accents the impact of perceived economic benefits, social incentives, and trust on consumers’ attitudes towards P2P accommodation. Notably, it also explores the potential attitudinal effect of the new materialist lifestyle. Data were collected through a web-based survey involving 112 consumers aware of P2P accommodation with prior domestic tourism experience in the Philippines. Partial least squares structural equation modelling technique was employed for data analysis. The findings reveal that only economic benefits and trust perceptions can predict consumers’ attitudes towards P2P accommodation services. Considering this, accommodation providers should continue to emphasize the economic value of their services to expand the customer base. Additionally, platform and accommodation providers can also enhance trustbuilding initiatives to reduce consumers&apos; risk perceptions potentially aggravated by the ongoing pandemic.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Tourism: An International Interdisciplinary Journal

  • ISSN

    1332-7461

  • e-ISSN

    1849-1545

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    301-315

  • Kód UT WoS článku

    000996232000005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85162861969