Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Revisiting Consumers’ Intention to Use Peer-to-peer Accommodation Services: The Role of Positive Emotional Response from COVID-19 Crisis Response Communication

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63551098" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63551098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1528008X.2022.2135059" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1528008X.2022.2135059</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1528008X.2022.2135059" target="_blank" >10.1080/1528008X.2022.2135059</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Revisiting Consumers’ Intention to Use Peer-to-peer Accommodation Services: The Role of Positive Emotional Response from COVID-19 Crisis Response Communication

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study revisits the predictors of consumers’ intentions to use peer-to-peer accommodation (P2PA) services and accents the impact of positive emotional responses from COVID-19 crisis response communication efforts adopted by P2PA service providers. An online scenario-based survey was carried out among 265 consumers from the Philippines. The results of the analysis reveal that peer-to-peer accommodation usage intentions remain driven by perceived economic benefits, environmental benefits, and trust while dismissing the desire for social interaction. Emotions elicited from crisis response communication affect consumer psychology and behavior; hence, service providers should aptly communicate crisis response efforts along the route to crisis recovery.

  • Název v anglickém jazyce

    Revisiting Consumers’ Intention to Use Peer-to-peer Accommodation Services: The Role of Positive Emotional Response from COVID-19 Crisis Response Communication

  • Popis výsledku anglicky

    The study revisits the predictors of consumers’ intentions to use peer-to-peer accommodation (P2PA) services and accents the impact of positive emotional responses from COVID-19 crisis response communication efforts adopted by P2PA service providers. An online scenario-based survey was carried out among 265 consumers from the Philippines. The results of the analysis reveal that peer-to-peer accommodation usage intentions remain driven by perceived economic benefits, environmental benefits, and trust while dismissing the desire for social interaction. Emotions elicited from crisis response communication affect consumer psychology and behavior; hence, service providers should aptly communicate crisis response efforts along the route to crisis recovery.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50201 - Economic Theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Quality Assurance in Hospitality &amp; Tourism

  • ISSN

    1528-008X

  • e-ISSN

    1528-0098

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    nestrankovano

  • Kód UT WoS článku

    000869213300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85139960700