Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing millennials intention to use peer to peer accommodation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00129896" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00129896 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1331677X.2020.1825102?needAccess=true" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/pdf/10.1080/1331677X.2020.1825102?needAccess=true</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1331677X.2020.1825102" target="_blank" >10.1080/1331677X.2020.1825102</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing millennials intention to use peer to peer accommodation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our paper aimed to identify key factors affecting the use of peer to peer accommodation through the generation of millennials. The analysis of customer behaviour was based on a goal-oriented behavioural model (MGB) which was enlarged by the environmental responsibility and the impact of digital platforms. According to the findings of structural modelling, important influences on the desire to use a peer to peer (P2P) accommodation included the millennial generation’s attitudes towards social benefits and previous authentic experiences. The interesting finding is that environmental aspects alone were not a sufficient motivator to increase millennials’ desire to use a P2P accommodation.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing millennials intention to use peer to peer accommodation

  • Popis výsledku anglicky

    Our paper aimed to identify key factors affecting the use of peer to peer accommodation through the generation of millennials. The analysis of customer behaviour was based on a goal-oriented behavioural model (MGB) which was enlarged by the environmental responsibility and the impact of digital platforms. According to the findings of structural modelling, important influences on the desire to use a peer to peer (P2P) accommodation included the millennial generation’s attitudes towards social benefits and previous authentic experiences. The interesting finding is that environmental aspects alone were not a sufficient motivator to increase millennials’ desire to use a P2P accommodation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economic Research-Ekonomska Istraživanja

  • ISSN

    1331-677X

  • e-ISSN

    1848-9664

  • Svazek periodika

    34

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1323-1341

  • Kód UT WoS článku

    000575264400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092112992