Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MSME Owner/Manager Perceptions Towards the Adoption of E-Marketing Activities in India

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F20%3A00124850" target="_blank" >RIV/00216224:14560/20:00124850 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.igi-global.com/chapter/msme-ownermanager-perceptions-towards-the-adoption-of-e-marketing-activities-in-india/259432" target="_blank" >https://www.igi-global.com/chapter/msme-ownermanager-perceptions-towards-the-adoption-of-e-marketing-activities-in-india/259432</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4018/978-1-7998-3045-0.ch003" target="_blank" >10.4018/978-1-7998-3045-0.ch003</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MSME Owner/Manager Perceptions Towards the Adoption of E-Marketing Activities in India

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter covers the MSMEs (micro, small, and medium enterprise) owners/managers' perceptions towards the adoption of e-marketing with respect to its importance and effectiveness for business success, implementation, barriers, future use, expenditure, and general awareness about the government e-marketing initiatives. Data was collected from 253 MSMEs located in states of Punjab, Haryana, and Himachal Pradesh in India. The authors observed that MSMEs perceive e-marketing as an important element in the success of their businesses. They feel that display advertising, social media marketing, and mobile marketing add more effectiveness to their business. They perceive that display advertising is effective for brand awareness, search engine marketing for lead generation, affiliate marketing for customer acquisition and increasing ROI, mobile marketing for better CRM, and search engine optimisation for generating web traffic. MSMEs indicated an increase in future expenditure on digital marketing activities. However, a large section of MSMEs were unaware of the government's e-marketing initiatives.

  • Název v anglickém jazyce

    MSME Owner/Manager Perceptions Towards the Adoption of E-Marketing Activities in India

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter covers the MSMEs (micro, small, and medium enterprise) owners/managers' perceptions towards the adoption of e-marketing with respect to its importance and effectiveness for business success, implementation, barriers, future use, expenditure, and general awareness about the government e-marketing initiatives. Data was collected from 253 MSMEs located in states of Punjab, Haryana, and Himachal Pradesh in India. The authors observed that MSMEs perceive e-marketing as an important element in the success of their businesses. They feel that display advertising, social media marketing, and mobile marketing add more effectiveness to their business. They perceive that display advertising is effective for brand awareness, search engine marketing for lead generation, affiliate marketing for customer acquisition and increasing ROI, mobile marketing for better CRM, and search engine optimisation for generating web traffic. MSMEs indicated an increase in future expenditure on digital marketing activities. However, a large section of MSMEs were unaware of the government's e-marketing initiatives.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Recent Developments in Individual and Organizational Adoption of ICTs

  • ISBN

    9781799830450

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    43-59

  • Počet stran knihy

    333

  • Název nakladatele

    IGI Global

  • Místo vydání

    Hershey, Pennsylvania, USA

  • Kód UT WoS kapitoly