Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Artificial intelligence in e-commerce: a business process analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F21%3A00121157" target="_blank" >RIV/00216224:14560/21:00121157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.1201/9781003095910-2/artificial-intelligence-commerce-prateek-kalia" target="_blank" >https://www.taylorfrancis.com/chapters/edit/10.1201/9781003095910-2/artificial-intelligence-commerce-prateek-kalia</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Artificial intelligence in e-commerce: a business process analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    New internet-based technologies have changed the way business enterprises handle marketing, discovery, transaction processing, and product and customer service processes. One of such significant technology is artificial intelligence (AI) which has partially or completely substituted humans for performance of tasks. In technology driven industry such as e-commerce the applications of AI are immense. To explicate the impact of AI as a technological phenomenon on the companies engaged in e-commerce, this chapter will detail the role of AI under each e- commerce business process like market research, market stimulation, terms negotiation, order selection and priority, order receipt, order billing/payment management, order scheduling/ fulfillment delivery and customer service and support.

  • Název v anglickém jazyce

    Artificial intelligence in e-commerce: a business process analysis

  • Popis výsledku anglicky

    New internet-based technologies have changed the way business enterprises handle marketing, discovery, transaction processing, and product and customer service processes. One of such significant technology is artificial intelligence (AI) which has partially or completely substituted humans for performance of tasks. In technology driven industry such as e-commerce the applications of AI are immense. To explicate the impact of AI as a technological phenomenon on the companies engaged in e-commerce, this chapter will detail the role of AI under each e- commerce business process like market research, market stimulation, terms negotiation, order selection and priority, order receipt, order billing/payment management, order scheduling/ fulfillment delivery and customer service and support.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Artificial Intelligence: Fundamentals and Applications

  • ISBN

    9780367559700

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    9-19

  • Počet stran knihy

    272

  • Název nakladatele

    CRC Press, Taylor & Francis Group

  • Místo vydání

    Florida, United States

  • Kód UT WoS kapitoly