Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New Credit Drivers: Results from a Small Open Economy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00129926" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00129926 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/eprint/EVPYRMJCC4RGTA5QJSGC/full?target=10.1080/00128775.2021.1990084" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/eprint/EVPYRMJCC4RGTA5QJSGC/full?target=10.1080/00128775.2021.1990084</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00128775.2021.1990084" target="_blank" >10.1080/00128775.2021.1990084</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New Credit Drivers: Results from a Small Open Economy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In developed economies, macroeconomic indicators such as unemployment and price indices tend to predict new credit expansion. We explore whether business and consumer surveys complement traditional macroeconomic variables in predicting new household and corporate loans in the following 3, 6, 9 and 12 months. Using monthly data for Slovakia, starting in 2009 and ending in 2019, we use Bayesian model averaging to examine 102 potential credit drivers. Our results show that, with the exception of interest rates and unemployment, traditional macroeconomic variables do not seem to drive credit market development. Instead, survey-based perceptions, calendar effects and policy uncertainty show relevant predictive power.

  • Název v anglickém jazyce

    New Credit Drivers: Results from a Small Open Economy

  • Popis výsledku anglicky

    In developed economies, macroeconomic indicators such as unemployment and price indices tend to predict new credit expansion. We explore whether business and consumer surveys complement traditional macroeconomic variables in predicting new household and corporate loans in the following 3, 6, 9 and 12 months. Using monthly data for Slovakia, starting in 2009 and ending in 2019, we use Bayesian model averaging to examine 102 potential credit drivers. Our results show that, with the exception of interest rates and unemployment, traditional macroeconomic variables do not seem to drive credit market development. Instead, survey-based perceptions, calendar effects and policy uncertainty show relevant predictive power.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eastern European Economics

  • ISSN

    0012-8775

  • e-ISSN

    1557-9298

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    34

  • Strana od-do

    79-112

  • Kód UT WoS článku

    000710375500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85118168181