Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dual Education as Part of Improving the Quality of Human Resources (Case Study)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F22%3A00130167" target="_blank" >RIV/00216224:14560/22:00130167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Harnicarova1" target="_blank" >http://www.pulib.sk/web/kniznica/elpub/dokument/Harnicarova1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dual Education as Part of Improving the Quality of Human Resources (Case Study)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dual education is a form of modern vocational training, through which the student learns how to transform theoretical knowledge into practice directly on the employer's premises. The aim of the paper is to evaluate dual education from the point of view of the availability of information about this form of education for students and to identify the barriers and positives of such education from the point of view of secondary vocational school teachers. For empirical research, we collected data through a questionnaire survey. Data collection was carried out between February and March 2019 at selected secondary vocational schools in Slovakia. The results of the survey showed that only 1/3 of students received information about the dual education system from study counsellors or teachers at elementary schools. Most teachers see shortcomings in the implementation of dual education in weak support from the state and demanding administration. On the contrary, the biggest positive of dual education is perceived by educators as an opportunity for achieving better professional competence of students.

  • Název v anglickém jazyce

    Dual Education as Part of Improving the Quality of Human Resources (Case Study)

  • Popis výsledku anglicky

    Dual education is a form of modern vocational training, through which the student learns how to transform theoretical knowledge into practice directly on the employer's premises. The aim of the paper is to evaluate dual education from the point of view of the availability of information about this form of education for students and to identify the barriers and positives of such education from the point of view of secondary vocational school teachers. For empirical research, we collected data through a questionnaire survey. Data collection was carried out between February and March 2019 at selected secondary vocational schools in Slovakia. The results of the survey showed that only 1/3 of students received information about the dual education system from study counsellors or teachers at elementary schools. Most teachers see shortcomings in the implementation of dual education in weak support from the state and demanding administration. On the contrary, the biggest positive of dual education is perceived by educators as an opportunity for achieving better professional competence of students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Súčasné trendy v teórii a praxi manažmentu a manažmentu ľudských zdrojov

  • ISBN

    9788055530352

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    94-102

  • Název nakladatele

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Místo konání akce

    Prešovská univerzita v Prešove

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku