Formální a neformální zdroje informací při přechodu žáků středních škol mezi vzdělávacími stupni a na trh práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00191766" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00191766 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Formální a neformální zdroje informací při přechodu žáků středních škol mezi vzdělávacími stupni a na trh práce
Popis výsledku v původním jazyce
V předložené studii je podán přehled formálních a neformálních zdrojů informací, které jsou aktuálně využívány žáky středních odborných škol a učilišť při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze a na základě subjektivního hodnocení respondentů jeposouzena jejich dostupnost a efektivita. Uvedené poznatky jsou potřebné pro zefektivnění práce výchovných poradců, školních psychologů a poradenských psychologů. Neobejdou se bez nich rovněž učitelé kariérové výchovy. K tomuto účelu bylo realizováno kvantitativně orientované empirické šetření, jehož design byl navržen Národním ústavem pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Použitým nástrojem sběru dat byly párové dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť a jejich rodiče. Sběr dat proběhl v roce 2011 na dvaceti školách ve čtyřech krajích České republiky. Výběrový soubor tvoří 442 žáků a stejný počet rodičů.
Název v anglickém jazyce
Formal and informal sources of information in the transition of upper-secondary school students between stages of education and to the labour market
Popis výsledku anglicky
The present study is an overview of formal and informal sources of information that are currently used by students of upper-secondary technical and vocational schools in deciding on the course of their education and careers, and their availability and effectiveness evaluate on the basis of respondents' subjective assessment. These findings are necessary to make the work of educational consultants, school psychologists and career counsellors more effective. They are also necessary for teachers of careereducation. For this purpose, a quantitatively oriented empirical survey, designed by the National Institute of Education, School Counselling Centre and Centre for Further Education of Teachers was carried out. Data was collected via paired questionnairesfor students in the final year of upper-secondary technical schools and vocational schools and their parents. Data collection was carried out in 2011 at twenty schools in four regions of the Czech Republic. The sample consists of 442 stu
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2012
ISBN
978-80-7375-644-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
96-105
Název nakladatele
Mendel University in Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Křtiny
Datum konání akce
18. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—