Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formální a neformální zdroje informací při přechodu žáků středních škol mezi vzdělávacími stupni a na trh práce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F12%3A00191766" target="_blank" >RIV/62156489:43670/12:00191766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Formální a neformální zdroje informací při přechodu žáků středních škol mezi vzdělávacími stupni a na trh práce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V předložené studii je podán přehled formálních a neformálních zdrojů informací, které jsou aktuálně využívány žáky středních odborných škol a učilišť při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze a na základě subjektivního hodnocení respondentů jeposouzena jejich dostupnost a efektivita. Uvedené poznatky jsou potřebné pro zefektivnění práce výchovných poradců, školních psychologů a poradenských psychologů. Neobejdou se bez nich rovněž učitelé kariérové výchovy. K tomuto účelu bylo realizováno kvantitativně orientované empirické šetření, jehož design byl navržen Národním ústavem pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Použitým nástrojem sběru dat byly párové dotazníky pro žáky absolventských ročníků středních odborných škol a učilišť a jejich rodiče. Sběr dat proběhl v roce 2011 na dvaceti školách ve čtyřech krajích České republiky. Výběrový soubor tvoří 442 žáků a stejný počet rodičů.

  • Název v anglickém jazyce

    Formal and informal sources of information in the transition of upper-secondary school students between stages of education and to the labour market

  • Popis výsledku anglicky

    The present study is an overview of formal and informal sources of information that are currently used by students of upper-secondary technical and vocational schools in deciding on the course of their education and careers, and their availability and effectiveness evaluate on the basis of respondents' subjective assessment. These findings are necessary to make the work of educational consultants, school psychologists and career counsellors more effective. They are also necessary for teachers of careereducation. For this purpose, a quantitatively oriented empirical survey, designed by the National Institute of Education, School Counselling Centre and Centre for Further Education of Teachers was carried out. Data was collected via paired questionnairesfor students in the final year of upper-secondary technical schools and vocational schools and their parents. Data collection was carried out in 2011 at twenty schools in four regions of the Czech Republic. The sample consists of 442 stu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2012

  • ISBN

    978-80-7375-644-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    96-105

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Křtiny

  • Datum konání akce

    18. 9. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku