Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Examining the effects of supportive work environment and organizational learning culture on organizational performance in Information Technology companies: The mediating role of learning agility and organizational innovation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F24%3A00135053" target="_blank" >RIV/00216224:14560/24:00135053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14479338.2022.2116640" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/14479338.2022.2116640</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/14479338.2022.2116640" target="_blank" >10.1080/14479338.2022.2116640</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Examining the effects of supportive work environment and organizational learning culture on organizational performance in Information Technology companies: The mediating role of learning agility and organizational innovation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates the influence of a supportive work environ- ment and organisational learning culture (OLC) on organisational performance with a serial mediation of learning agility and organi- sational innovation. Data was collected from 379 entry and middle- level information technology (IT) professionals. Structural equation modelling (SEM) and bootstrapping approach were utilised to assess the proposed hypotheses. Results indicate that both a supportive work environment and learning agility have a significant and positive impact on organisational innovation. In addition, learning agility was significantly correlated with organisa- tional performance. Learning agility and organisational innovation had a serial mediating role in the indirect effect of a supportive work environment and OLC on organisational performance. This is the first known study to highlight that both a supportive work environment and OLC are essential for enhancing organisational performance through learning agility and organisational innovation in IT companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Examining the effects of supportive work environment and organizational learning culture on organizational performance in Information Technology companies: The mediating role of learning agility and organizational innovation

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates the influence of a supportive work environ- ment and organisational learning culture (OLC) on organisational performance with a serial mediation of learning agility and organi- sational innovation. Data was collected from 379 entry and middle- level information technology (IT) professionals. Structural equation modelling (SEM) and bootstrapping approach were utilised to assess the proposed hypotheses. Results indicate that both a supportive work environment and learning agility have a significant and positive impact on organisational innovation. In addition, learning agility was significantly correlated with organisa- tional performance. Learning agility and organisational innovation had a serial mediating role in the indirect effect of a supportive work environment and OLC on organisational performance. This is the first known study to highlight that both a supportive work environment and OLC are essential for enhancing organisational performance through learning agility and organisational innovation in IT companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Innovation-Organization & Management

  • ISSN

    1447-9338

  • e-ISSN

    2204-0226

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    257-277

  • Kód UT WoS článku

    000850916200001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85137787279