Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14610%2F21%3A00119842" target="_blank" >RIV/00216224:14610/21:00119842 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.learntechlib.org/primary/p/219643/" target="_blank" >https://www.learntechlib.org/primary/p/219643/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, we present the current state of 3D printing usage for educational purposes in primary and secondary schools. 3D printing in schools is not used to its full potential, mainly due to the lack of quality content suitable for teaching and insufficient knowledge of the IT environment effective setting. As evidence of the existing problems, we present the results of two commercial surveys dealing with the current state of 3D printing usage in schools. In the educational context, we will discuss 3D printers regarding their technological properties and the issues that arise during their deployment and usage. Further, we present state-of-the-art examples of the teaching practice, including available teaching materials, and discuss their applicability. Finally, we give our proposal for the systematical integration of 3D printing into the curriculum. The presented experiences and results also aim to help integrate 3D printing into teaching practice and make it easier for those interested in taking their first steps.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Challenges in the Educational Usage of 3D Printing in Primary and Secondary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we present the current state of 3D printing usage for educational purposes in primary and secondary schools. 3D printing in schools is not used to its full potential, mainly due to the lack of quality content suitable for teaching and insufficient knowledge of the IT environment effective setting. As evidence of the existing problems, we present the results of two commercial surveys dealing with the current state of 3D printing usage in schools. In the educational context, we will discuss 3D printers regarding their technological properties and the issues that arise during their deployment and usage. Further, we present state-of-the-art examples of the teaching practice, including available teaching materials, and discuss their applicability. Finally, we give our proposal for the systematical integration of 3D printing into the curriculum. The presented experiences and results also aim to help integrate 3D printing into teaching practice and make it easier for those interested in taking their first steps.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10200 - Computer and information sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TL03000425" target="_blank" >TL03000425: 3D tisk a jeho uplatnění na základních a středních školách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of EdMedia + Innovate Learning

  • ISBN

    9781939797568

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    88-96

  • Název nakladatele

    Association for the Advancement of Computing in Education (AACE)

  • Místo vydání

    United States

  • Místo konání akce

    online

  • Datum konání akce

    1. 1. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku