Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Videoconferencing and community of practice interaction. Semantic, pragmatic and intercultural aspects of students' communication in English language classes.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F11%3A00053070" target="_blank" >RIV/00216224:14640/11:00053070 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Videoconferencing and community of practice interaction. Semantic, pragmatic and intercultural aspects of students' communication in English language classes.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores samples of community of practice communication in multicultural videoconferencing (VC) classes between English for Academic Purposes (EAP) and English for Specific Purposes (ESP) students at Masaryk University and their conterparts atAberystwyth University. It comments on a number of pragmatic and semantic issues that have arisen during the videoconferences in addition to situations baused by a lack of intercultural awareness. Examples of students' performances show hoe face-threatening acts are percieved to have been produced by non-native speakers of English. Differences in the reactions of native and non-native speakers of English are then exemplified. The paper further examines the difficulties in distinguishing the levels of formality, directness and politeness and the misunderstandings which arise from the use of certain loaded expressions or metphors without knowledge of cultural differences and sensitivities.

  • Název v anglickém jazyce

    Videoconferencing and community of practice interaction. Semantic, pragmatic and intercultural aspects of students' communication in English language classes.

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores samples of community of practice communication in multicultural videoconferencing (VC) classes between English for Academic Purposes (EAP) and English for Specific Purposes (ESP) students at Masaryk University and their conterparts atAberystwyth University. It comments on a number of pragmatic and semantic issues that have arisen during the videoconferences in addition to situations baused by a lack of intercultural awareness. Examples of students' performances show hoe face-threatening acts are percieved to have been produced by non-native speakers of English. Differences in the reactions of native and non-native speakers of English are then exemplified. The paper further examines the difficulties in distinguishing the levels of formality, directness and politeness and the misunderstandings which arise from the use of certain loaded expressions or metphors without knowledge of cultural differences and sensitivities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Interaction

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    35-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus