Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pragmatic issues and soft skills in English for law

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F12%3A00060334" target="_blank" >RIV/00216224:14640/12:00060334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pragmatic issues and soft skills in English for law

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Language for specific purposes education at university level has experienced a shift from traditional vocabulary and the 4-skill-based (reading-writing-listening-speaking) language teaching towards incorporating pragmatic issues and ?soft skills? elements into classroom activities. Such activities aim at preparing students for their future careers in terms of good professional as well as social practices. This paper will offer an insight into a joint international programme for students of law which isrun between the University of Helsinki (Finland) and Masaryk University (Czech Republic). The language centres of the two universities cooperate on English for law courses that are partly run together, via videoconferencing, in a virtual classroom. In addition to practicing professional English in an international environment, the students are encouraged to practice negotiating, arguing, persuading, being polite, presenting, video conferencing and intercultural skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Pragmatic issues and soft skills in English for law

  • Popis výsledku anglicky

    Language for specific purposes education at university level has experienced a shift from traditional vocabulary and the 4-skill-based (reading-writing-listening-speaking) language teaching towards incorporating pragmatic issues and ?soft skills? elements into classroom activities. Such activities aim at preparing students for their future careers in terms of good professional as well as social practices. This paper will offer an insight into a joint international programme for students of law which isrun between the University of Helsinki (Finland) and Masaryk University (Czech Republic). The language centres of the two universities cooperate on English for law courses that are partly run together, via videoconferencing, in a virtual classroom. In addition to practicing professional English in an international environment, the students are encouraged to practice negotiating, arguing, persuading, being polite, presenting, video conferencing and intercultural skills.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů