Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teaching politeness in videoconferencing classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F16%3A00093353" target="_blank" >RIV/00216224:14640/16:00093353 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teaching politeness in videoconferencing classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation offers an insight into the structure and basic methodological principles used in delivering an international and cross-cultural course of English for students of law which is offered jointly to law students at Masaryk University in Brno, Czech Republic and University of Helsinki, Finland. With the use of videoconferencing technology, the two groups of students meet in a virtual classroom in order to practice presenting, negotiating, debating, case studies and role-play. They also communicate outside the classroom via wiki in order to plan the sessions and practice their writing skills. The fact that the two groups of students are physically distant and communicate via the videoconferencing equipment makes the communicative situation slightly different from the traditional classroom. Apart from the obvious technical issues, there are certain psychological moments that can distract or even disable the intended communicative situation.

  • Název v anglickém jazyce

    Teaching politeness in videoconferencing classes

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation offers an insight into the structure and basic methodological principles used in delivering an international and cross-cultural course of English for students of law which is offered jointly to law students at Masaryk University in Brno, Czech Republic and University of Helsinki, Finland. With the use of videoconferencing technology, the two groups of students meet in a virtual classroom in order to practice presenting, negotiating, debating, case studies and role-play. They also communicate outside the classroom via wiki in order to plan the sessions and practice their writing skills. The fact that the two groups of students are physically distant and communicate via the videoconferencing equipment makes the communicative situation slightly different from the traditional classroom. Apart from the obvious technical issues, there are certain psychological moments that can distract or even disable the intended communicative situation.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů