Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Let´s dial Helsinki!

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F18%3A00106111" target="_blank" >RIV/00216224:14640/18:00106111 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Let´s dial Helsinki!

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the talk is to share experience with a videoconferencing (VC) course with an online-intercultural-exchange-inspired (OIE, see e.g. ODowd 2006, Belz and Thorne, 2006, Helm and Guth, 2010) component run jointly between two universities in order to practice legal English. Videoconferencing in our case includes a large room system where two geographically distant groups of students meet in a virtual classroom. The presentation gives examples of good practice in terms of life-skills development, experiential learning and learner autonomy. It also discusses ways to deal with classroom dynamics with the number and maturity of students in mind. Needs analyses carried out among Faculty of Law graduates reveal their need to be able to negotiate, mediate and settle disputes through the medium of English. Developing international co-operation that would call for the need to speak in English during the sessions and simulate real situations allows students to practice their negotiation skills in English more naturally.

  • Název v anglickém jazyce

    Let´s dial Helsinki!

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the talk is to share experience with a videoconferencing (VC) course with an online-intercultural-exchange-inspired (OIE, see e.g. ODowd 2006, Belz and Thorne, 2006, Helm and Guth, 2010) component run jointly between two universities in order to practice legal English. Videoconferencing in our case includes a large room system where two geographically distant groups of students meet in a virtual classroom. The presentation gives examples of good practice in terms of life-skills development, experiential learning and learner autonomy. It also discusses ways to deal with classroom dynamics with the number and maturity of students in mind. Needs analyses carried out among Faculty of Law graduates reveal their need to be able to negotiate, mediate and settle disputes through the medium of English. Developing international co-operation that would call for the need to speak in English during the sessions and simulate real situations allows students to practice their negotiation skills in English more naturally.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů