Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creative Language Learning: Rules of Serious Play

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F13%3A00067901" target="_blank" >RIV/00216224:14640/13:00067901 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creative Language Learning: Rules of Serious Play

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An accelerating pace of innovations in language learning of recent years is fascinating. Nevertheless, new perspectives on individual learning styles, teaching strategies, materials development and multimedia use associated with the innovations have brought the necessity to ask questions such as: Do we design materials that suit diverse and multifarious needs of individual students? Do we use multimedia and ICT that improve language learning processes? Do we teach skills that help study, work and communicate successfully in the constantly changing world of science and research? This paper shares experience with the implementation of creative, collaborative and community-of-practice based approach to university language courses. It presents creativity (K. Robinson, J.P.Gilford, E. de Bono) as an integral part of the language learning process and addresses questions such as creative situations, creative personality and creativity barriers.

  • Název v anglickém jazyce

    Creative Language Learning: Rules of Serious Play

  • Popis výsledku anglicky

    An accelerating pace of innovations in language learning of recent years is fascinating. Nevertheless, new perspectives on individual learning styles, teaching strategies, materials development and multimedia use associated with the innovations have brought the necessity to ask questions such as: Do we design materials that suit diverse and multifarious needs of individual students? Do we use multimedia and ICT that improve language learning processes? Do we teach skills that help study, work and communicate successfully in the constantly changing world of science and research? This paper shares experience with the implementation of creative, collaborative and community-of-practice based approach to university language courses. It presents creativity (K. Robinson, J.P.Gilford, E. de Bono) as an integral part of the language learning process and addresses questions such as creative situations, creative personality and creativity barriers.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů