Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti a limity posuzování ideologických prvků v učebnicích

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F13%3A00071553" target="_blank" >RIV/00216224:14640/13:00071553 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/525" target="_blank" >http://www.phil.muni.cz/journals/index.php/studia-paedagogica/article/view/525</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti a limity posuzování ideologických prvků v učebnicích

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autorka se v příspěvku zabývá ideologickým obsahem učebnic. Na příkladech z výzkumu genderu v učebnicích ilustruje proměňující se perspektivu výzkumů a jejich metodologii. Pomocí Ecovy klasifikace otevřených a uzavřených textů jsou analyzovány ideologické aspekty textů v učebnicích angličtiny, konkrétně textů a cvičení pojednávajících o environmentálních tématech.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities and limits in evaluation of ideological aspects of textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper the author examines ideological content of textbooks. She illustrates the shifting perspective of studies and their methodologies on examples from research of gender in textbooks. Using Eco?s classification of open and closed texts, the paper analyses ideological aspects of texts and exercises related to environmental topics in English foreign language textbooks.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia paedagogica

  • ISSN

    1803-7437

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    218

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2-3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    157-166

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus