Environmentální prvky v učebnici anglického jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00086211" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00086211 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/488/633" target="_blank" >http://www.envigogika.cuni.cz/index.php/Envigogika/article/view/488/633</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/18023061.488" target="_blank" >10.14712/18023061.488</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Environmentální prvky v učebnici anglického jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá environmentálními prvky v současné učebnici anglického jazyka Time to talk. Cílem práce je klasifikovat v učebnici environmentální prvky ve vztahu k ?Doporučeným očekávaným výstupům v environmentální výchově? a analyzovat způsob prezentace tohoto obsahu. Pomocí vybraných technik kritické analýzy diskurzu a prostřednictvím konceptu otevřených a uzavřených textů jsou popsány možnosti ideologického přenosu environmentálních sdělení a míra jejich manipulativnosti. Celkem byly analyzovány 4texty a 19 úloh. Jedním ze závěrů analýzy je, že učebnici lze díky propojenosti s klíčovými a propojujícími tématy DOV chápat jako nástroj k výuce průřezového tématu environmentální výchova. Zvláštní pozornost je věnována některým ideologickým momentům vuzavřených úlohách, kde jsou environmentální obsahy prezentovány jako nezpochybnitelná fakta, která předpokládají čtenářovu pasivní kooperaci.
Název v anglickém jazyce
Environmental elements in an EFL textbook
Popis výsledku anglicky
The paper deals with environmental content in an English foreign language textbook Time to Talk. The purpose of the text is to classify environmental elements in the textbook in the context of Czech curricular documents for environmental education and analyse the presentation of this content. Potential ideological message and the degree of manipulativeness of environmental content is described by selected techniques of critical discourse analysis and the concept of open and closed text. In total 4 textsand 19 tasks are analysed. The results of analysis imply that the textbook can be used in teaching the cross-curricular topic environmental education as it is related to the key topics of Czech curricular documents. Special attention is paid to ideological elements in closed texts where the environmental content is presented as unquestionable and presupposes reader´s passive cooperation.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Envigogika
ISSN
1802-3061
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1-9
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—