Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Categorization of tasks with interdisciplinary content in selected textbooks for lower-secondary school level

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907012" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Categorization of tasks with interdisciplinary content in selected textbooks for lower-secondary school level

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This is a pilot study of a project aimed at preparing an integrated STEM curriculum in the Czech Republic. To create a categorization of tasks that would help implement the STEM concept, we analysed selected curricular documents and textbooks. We found the topic that was most often reflected in individual STEM subjects in curricular documents, and then we analysed qualitatively tasks in biology, geography, chemistry, physics, technical education, and mathematics textbooks according to this topic. On the basis of open coding and constant comparison, we have got a categorization of tasks reflecting the rendition, the level of interdisciplinarity, and the degree of interconnection of educational contents. Illustrative tasks are given to all the relevant categories.

  • Název v anglickém jazyce

    Categorization of tasks with interdisciplinary content in selected textbooks for lower-secondary school level

  • Popis výsledku anglicky

    This is a pilot study of a project aimed at preparing an integrated STEM curriculum in the Czech Republic. To create a categorization of tasks that would help implement the STEM concept, we analysed selected curricular documents and textbooks. We found the topic that was most often reflected in individual STEM subjects in curricular documents, and then we analysed qualitatively tasks in biology, geography, chemistry, physics, technical education, and mathematics textbooks according to this topic. On the basis of open coding and constant comparison, we have got a categorization of tasks reflecting the rendition, the level of interdisciplinarity, and the degree of interconnection of educational contents. Illustrative tasks are given to all the relevant categories.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-based education and other activating strategies in science education XX. – Conference proceedings

  • ISBN

  • ISSN

    2695-0626

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    73-80

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    001328097000009