Categorization of tasks with interdisciplinary content in selected textbooks for lower-secondary school level
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43907012" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43907012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2023/09/ConferenceProceedings_PBE2022_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Categorization of tasks with interdisciplinary content in selected textbooks for lower-secondary school level
Popis výsledku v původním jazyce
This is a pilot study of a project aimed at preparing an integrated STEM curriculum in the Czech Republic. To create a categorization of tasks that would help implement the STEM concept, we analysed selected curricular documents and textbooks. We found the topic that was most often reflected in individual STEM subjects in curricular documents, and then we analysed qualitatively tasks in biology, geography, chemistry, physics, technical education, and mathematics textbooks according to this topic. On the basis of open coding and constant comparison, we have got a categorization of tasks reflecting the rendition, the level of interdisciplinarity, and the degree of interconnection of educational contents. Illustrative tasks are given to all the relevant categories.
Název v anglickém jazyce
Categorization of tasks with interdisciplinary content in selected textbooks for lower-secondary school level
Popis výsledku anglicky
This is a pilot study of a project aimed at preparing an integrated STEM curriculum in the Czech Republic. To create a categorization of tasks that would help implement the STEM concept, we analysed selected curricular documents and textbooks. We found the topic that was most often reflected in individual STEM subjects in curricular documents, and then we analysed qualitatively tasks in biology, geography, chemistry, physics, technical education, and mathematics textbooks according to this topic. On the basis of open coding and constant comparison, we have got a categorization of tasks reflecting the rendition, the level of interdisciplinarity, and the degree of interconnection of educational contents. Illustrative tasks are given to all the relevant categories.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based education and other activating strategies in science education XX. – Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
73-80
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001328097000009