Role výslovnosti v učebnicích angličtiny pro ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005409 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Role výslovnosti v učebnicích angličtiny pro ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřujícího se na postavení výslovnosti v učebnicicíh anglického jazyka pro úrovně A1-A2. Analyzuje roli výslovnosti v kurikulárních dokumentech a dále se soustředí na prezentaci výslovnosti v deseti vybraných učebnicích angličtiny. Autor sleduje zejména množství výslovnostních aktivit, jejich typologii, výslovnostní témata, na která se aktivity zaměřují a celkovou metodologii pojetí výslovnosti. Článek uzavírají návrhy možného zapojení výuky výslovnosti do hodin anglického jazyka. Studie identifikuje nevýraznou roli, kterou výslovnost má v kurikulárních dokumentech. Autor na základě svého výzkumu dochází k závěru, že četnost výslovnostních aktivit je co do poměru k dalším jazykovým složkám výrazně nižší, aktivity se soustředí primárně na segmentální prvky, variabilita aktivit není příliš vysoká a většina učebnic nabízí pouze limitovanou metodologickou podporu pro výuku výslovnosti.
Název v anglickém jazyce
Pronunciation in English Language Textbooks for Elementary Schools
Popis výsledku anglicky
The article aims at presenting the results of an investigation into the role of pronunciation in textbooks of English of A1-A2 levels. The study deals with the role of pronunciation in the curricular documents and then further analyses pronunciation presentation in ten selected textbooks. The author focuses primarily on the amount of pronunciation activities in the textbooks, the types of pronunciation tasks, the pronunciation issues the materials address and their methodology. The article concludes with suggestions on possible incorporation of pronunciation into English classes. The study identifies an indistinctive role of pronunciation in the curricular documents and finds out that the amount of pronunciation activities in the textbooks is smaller compared to other language aspects, the materials focus primarily on segmental issues, the types of pronunciation tasks lack broad variability and most textbooks offer only limited methodological support.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cizí jazyky : časopis pro teorii a praxi
ISSN
1210-0811
e-ISSN
—
Svazek periodika
60
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
10-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—