Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role výslovnosti v učebnicích angličtiny pro ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F16%3A50005409" target="_blank" >RIV/62690094:18440/16:50005409 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Role výslovnosti v učebnicích angličtiny pro ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek prezentuje výsledky výzkumu zaměřujícího se na postavení výslovnosti v učebnicicíh anglického jazyka pro úrovně A1-A2. Analyzuje roli výslovnosti v kurikulárních dokumentech a dále se soustředí na prezentaci výslovnosti v deseti vybraných učebnicích angličtiny. Autor sleduje zejména množství výslovnostních aktivit, jejich typologii, výslovnostní témata, na která se aktivity zaměřují a celkovou metodologii pojetí výslovnosti. Článek uzavírají návrhy možného zapojení výuky výslovnosti do hodin anglického jazyka. Studie identifikuje nevýraznou roli, kterou výslovnost má v kurikulárních dokumentech. Autor na základě svého výzkumu dochází k závěru, že četnost výslovnostních aktivit je co do poměru k dalším jazykovým složkám výrazně nižší, aktivity se soustředí primárně na segmentální prvky, variabilita aktivit není příliš vysoká a většina učebnic nabízí pouze limitovanou metodologickou podporu pro výuku výslovnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Pronunciation in English Language Textbooks for Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The article aims at presenting the results of an investigation into the role of pronunciation in textbooks of English of A1-A2 levels. The study deals with the role of pronunciation in the curricular documents and then further analyses pronunciation presentation in ten selected textbooks. The author focuses primarily on the amount of pronunciation activities in the textbooks, the types of pronunciation tasks, the pronunciation issues the materials address and their methodology. The article concludes with suggestions on possible incorporation of pronunciation into English classes. The study identifies an indistinctive role of pronunciation in the curricular documents and finds out that the amount of pronunciation activities in the textbooks is smaller compared to other language aspects, the materials focus primarily on segmental issues, the types of pronunciation tasks lack broad variability and most textbooks offer only limited methodological support.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cizí jazyky : časopis pro teorii a praxi

  • ISSN

    1210-0811

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    10-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus