Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Implementation of Media Literacy in English Language Teaching: Learning to Think Critically in the Web 2.0 Age

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00076375" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00076375 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cercles2014.org/index.php/en/" target="_blank" >http://www.cercles2014.org/index.php/en/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Implementation of Media Literacy in English Language Teaching: Learning to Think Critically in the Web 2.0 Age

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper discusses the merits of employing media literacy strategies (via analyzing e.g. manifest, latent, and cumulative messages contained in the media) in the context of teaching English as a foreign language (TEFL). These strategies help students acquire the ability to distinguish mediated from real images of people, places, and cultures. Specifically, it reports on an interdisciplinary collaboration between a language instructor and media specialist in organizing a content- and language-integratedcourse for MA students called Theory and Methods of Genre Analysis, held at Masaryk University, Faculty of Social Studies. The theoretical part of the paper deals with the definition of the concepts of media literacy and Web 2.0 in relation to TEFL. Thepractical part illustrates the ways media literacy can be used for the development of students? critical thinking skills in the Web 2.0 age as an important part of language education.

  • Název v anglickém jazyce

    The Implementation of Media Literacy in English Language Teaching: Learning to Think Critically in the Web 2.0 Age

  • Popis výsledku anglicky

    The paper discusses the merits of employing media literacy strategies (via analyzing e.g. manifest, latent, and cumulative messages contained in the media) in the context of teaching English as a foreign language (TEFL). These strategies help students acquire the ability to distinguish mediated from real images of people, places, and cultures. Specifically, it reports on an interdisciplinary collaboration between a language instructor and media specialist in organizing a content- and language-integratedcourse for MA students called Theory and Methods of Genre Analysis, held at Masaryk University, Faculty of Social Studies. The theoretical part of the paper deals with the definition of the concepts of media literacy and Web 2.0 in relation to TEFL. Thepractical part illustrates the ways media literacy can be used for the development of students? critical thinking skills in the Web 2.0 age as an important part of language education.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AJ - Písemnictví, mas–media, audiovize

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů