Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovation of "English for Mathematicians" Courses - Challenges of a Subject-Specific Approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F14%3A00077751" target="_blank" >RIV/00216224:14640/14:00077751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovation of "English for Mathematicians" Courses - Challenges of a Subject-Specific Approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on the creation and innovation of the course English for Mathematicians. When processing teaching materials and introducing innovations, several problems emerge. The first is topic selection. The natural sciences comprise extensive knowledge; it is difficult to choose topics relating to the specialisms or interests of all students. Secondly, various levels of professional and language competence of individuals in class must also be taken into consideration. Thirdly, it is vital to assess the degree of authenticity of materials, and the possibility or necessity of their adjustment by language teachers. Students usually appreciate video lectures and conference papers for their expertise. However, these sources are not always suitable and applicable in language learning. Last but not least, a combination of skills-based and topic-based approaches, as well as problem-solving tasks, can keep students interested and motivated.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovation of "English for Mathematicians" Courses - Challenges of a Subject-Specific Approach

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on the creation and innovation of the course English for Mathematicians. When processing teaching materials and introducing innovations, several problems emerge. The first is topic selection. The natural sciences comprise extensive knowledge; it is difficult to choose topics relating to the specialisms or interests of all students. Secondly, various levels of professional and language competence of individuals in class must also be taken into consideration. Thirdly, it is vital to assess the degree of authenticity of materials, and the possibility or necessity of their adjustment by language teachers. Students usually appreciate video lectures and conference papers for their expertise. However, these sources are not always suitable and applicable in language learning. Last but not least, a combination of skills-based and topic-based approaches, as well as problem-solving tasks, can keep students interested and motivated.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2014

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    58-64

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus