Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reflections on ICT Innovations of an Online Literature Course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00082306" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00082306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cjv.muni.cz/en/international-conference-2015-brno/" target="_blank" >http://www.cjv.muni.cz/en/international-conference-2015-brno/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reflections on ICT Innovations of an Online Literature Course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The proposed paper discusses the various ICT innovations implemented in an online literature course. The undergraduate course, ENGL 228.599: American Literature Civil War to Present, was taught at Texas A&amp;M University in the fall and spring semestersof the 2012/2013 academic year by professor Amy Earhart and I served as her TA. The course was a more streamlined version of its first incarnation the previous academic year and the data gathered during the first year clearly showed that the students who frequently visited the study materials provided in the Moodle environment of the course tended to get better grades than those who did not. Therefore, several ICT methods were implemented to further refine the overall feel of the course and these updates were supposed to not only distinctly improve the learning environment, but also enable a more active participation of the students and facilitate the communication between students and the teaching staff.

  • Název v anglickém jazyce

    Reflections on ICT Innovations of an Online Literature Course

  • Popis výsledku anglicky

    The proposed paper discusses the various ICT innovations implemented in an online literature course. The undergraduate course, ENGL 228.599: American Literature Civil War to Present, was taught at Texas A&amp;M University in the fall and spring semestersof the 2012/2013 academic year by professor Amy Earhart and I served as her TA. The course was a more streamlined version of its first incarnation the previous academic year and the data gathered during the first year clearly showed that the students who frequently visited the study materials provided in the Moodle environment of the course tended to get better grades than those who did not. Therefore, several ICT methods were implemented to further refine the overall feel of the course and these updates were supposed to not only distinctly improve the learning environment, but also enable a more active participation of the students and facilitate the communication between students and the teaching staff.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů