Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language centre matrix management structure: Developments in teacher training

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F15%3A00082323" target="_blank" >RIV/00216224:14640/15:00082323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://apliut.revues.org/5037" target="_blank" >http://apliut.revues.org/5037</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4000/apliut.5037" target="_blank" >10.4000/apliut.5037</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language centre matrix management structure: Developments in teacher training

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Masaryk University Language Centre (LC) has recently changed its organizational structure in order to enhance quality of co-operation and communication at various levels of the LC both in terms of simplifying its management and exploiting LC pedagogicalexpertise. A matrix organizational structure model was chosen for this purpose. The article describes the methods and processes of the structure development and explains in detail its individual layers. It concentrates especially on means that help to develop both internal and external teacher training and to support research via various LC sections and special interest groups. LC staff members? feedback on the change in LC structure is used to illustrate how these novelties help the teachers in personal and professional development and how sharing know-how, pedagogical expertise as well as hands-on classroom experience is perceived as crucial in case any pedagogical innovation should be established.

  • Název v anglickém jazyce

    Language centre matrix management structure: Developments in teacher training

  • Popis výsledku anglicky

    Masaryk University Language Centre (LC) has recently changed its organizational structure in order to enhance quality of co-operation and communication at various levels of the LC both in terms of simplifying its management and exploiting LC pedagogicalexpertise. A matrix organizational structure model was chosen for this purpose. The article describes the methods and processes of the structure development and explains in detail its individual layers. It concentrates especially on means that help to develop both internal and external teacher training and to support research via various LC sections and special interest groups. LC staff members? feedback on the change in LC structure is used to illustrate how these novelties help the teachers in personal and professional development and how sharing know-how, pedagogical expertise as well as hands-on classroom experience is perceived as crucial in case any pedagogical innovation should be established.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité Cahiers del?APLIUT

  • ISSN

    2119-5242

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    XXXIV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2015

  • Stát vydavatele periodika

    FR - Francouzská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    90-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus