Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14640%2F17%3A00097529" target="_blank" >RIV/00216224:14640/17:00097529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://casajc.cz/article/show/62" target="_blank" >http://casajc.cz/article/show/62</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Převrácená třída: způsob efektivního využití času ve výuce cizího jazyka
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá konceptem převrácené třídy (flipped class/classe inversée), který se už téměř deset let šíří především v zemích Severní Ameriky a v Evropě. Ačkoli byla převrácená pedagogika původně využívána pro výuku předmětů přírodních věd, v současnosti je často aplikována i v jiných oborech a její implementace do výuky cizích jazyků má rovněž své opodstatnění. Kombinuje prvky více didaktických přístupů, jako je autonomní a kolaborativní učení nebo projektové vyučování, a díky svému charakteru může být úspěšně uplatněna v univerzitním vzdělávání. Příspěvek nastiňuje vývoj a teoretické základy uvedeného pedagogického přístupu a prezentuje využití jeho prvků ve výuce odborné francouzštiny na Ekonomicko-správní fakultě v Brně.
Název v anglickém jazyce
Flipped classes : how to use time effectively in foreign language teaching
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the flipped class, which has been spreading for nearly a decade in North America and Europe. Although reversed pedagogy was originally used to teach science subjects, it is currently applied to other disciplines, and its implementation in foreign language teaching is also well-founded. It combines elements of multiple didactic approaches, such as autonomous and collaborative learning or project teaching, and by its nature can be successfully applied in university education. The paper outlines the development and the theoretical foundations of the pedagogical approach and presents the use of its elements in the teaching of Business French at the Faculty of Economics and Administration in Brno.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60200 - Languages and Literature
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
104-112
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—