Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ways of working with music in FLT in primary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F17%3A50013695" target="_blank" >RIV/62690094:18440/17:50013695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15405/epsbs.2017.10.4" target="_blank" >10.15405/epsbs.2017.10.4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ways of working with music in FLT in primary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Foreign language teaching is linked with an enormous number of teaching methods and approaches. The paper presents the research carried out with the focus on those methods in which music is applied as the main means or an additional one in the process of teaching of foreign languages. Since its beginnings, the methodology of foreign languages has been concentrating on bringing out effective methods, approaches, ways and forms enabling effective acquisition of a foreign language as a means of communication. The main source of inspiration was the method called sugestopedy; this method is presented and evaluated. The second part of the paper presents the results of the research focused on teachers and learners of foreign languages – the two main issues of the research were those forms of work used by teachers of foreign languages, which apply music during the classes, and learners´ opinions on applying music in classes of foreign languages. The research results can lead to self-reflections made by foreign language teachers, and they can be inspiring for thinking about procedures applied in the teaching proces.

  • Název v anglickém jazyce

    Ways of working with music in FLT in primary schools

  • Popis výsledku anglicky

    Foreign language teaching is linked with an enormous number of teaching methods and approaches. The paper presents the research carried out with the focus on those methods in which music is applied as the main means or an additional one in the process of teaching of foreign languages. Since its beginnings, the methodology of foreign languages has been concentrating on bringing out effective methods, approaches, ways and forms enabling effective acquisition of a foreign language as a means of communication. The main source of inspiration was the method called sugestopedy; this method is presented and evaluated. The second part of the paper presents the results of the research focused on teachers and learners of foreign languages – the two main issues of the research were those forms of work used by teachers of foreign languages, which apply music during the classes, and learners´ opinions on applying music in classes of foreign languages. The research results can lead to self-reflections made by foreign language teachers, and they can be inspiring for thinking about procedures applied in the teaching proces.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference on Education and educational psychology (ICEEPSY 2017)

  • ISBN

  • ISSN

    2357-1330

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    29-42

  • Název nakladatele

    Future Academy

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    Porto, Portugalsko

  • Datum konání akce

    11. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000431390200004